Jakie są przeciwwskazania dla pływania na basenie?

zawodniczka
źródło: https://pixabay.com/pl/p%C5%82ywak-szkolenie-lane-konkurencji-659907/

Pływanie to idealna aktywność fizyczna dla zdrowia mięśni, stawów i układu kostnego. Są jednak rzeczy, które w pływaniu stanowią dla niektórych problem. Problem zdrowotny i psychologiczny. Człowiek nie urodził się pod wodą by traktował ją jak swój drugi dom. Nawet nasza genetyka o tym świadczy pokazując, że zbyt długie spędzanie czasu na basenach może mieć niemiłe skutki dla ciała. Widać to po zawodowych pływakach i amatorach, którzy trenują niemal jak zawodowcy.

Skóra, chlor i dziecko na basenie

Najpowszechniejszym problemem zdrowotnym pływaków jest zapalenia ucha zewnętrznego. To poważny stan, który wiąże się z długim i częstym przebywaniem w wodzie. To powoduje nagromadzenie się wody w uchu gdzie bardzo szybko zaczynają mnożyć się bakterie doprowadzające do stanu zapalnego. Objawów tej przypadłości jest bardzo dużo. Najprościej jest wywnioskować je z wszelkich czynników powodujących dyskomfort w środku naszego ucha.

basen
źródło: https://pixabay.com/pl/sport-p%C5%82ywanie-motylek-woda-370569/

Dermatolodzy przestrzegają przed zbyt częstym przebywaniem w chlorowanej wodzie i nadmiernymi kąpielami. Ludzka flora bakteryjna występuje także na skórze. Najprościej przekonać się o jej wartości mogą młodzi rodzice. Maluchy często mają bardzo suchą skórę, która jest jak magnes na kolejne dermatologiczne przypadłości takie jak AZS, czy nawet łuszczycę. Częste kąpiele i chodzenie na baseny, to żadne rozwiązanie. Na dobrą sprawę mogą więcej zaszkodzić niż pomóc. W przypadku suchej skóry u dzieci należy stosować preparaty natłuszczające takie jak naturalne olejki i balsamy zatwierdzone przez specjalistów. W przypadku osób dorosłych efekt przesuszenia może być spowodowany częstymi prysznicami, genetyką lub właśnie basenem. Kwestia grzybicy i alergenów w chlorowanej wodzie to inna para kaloszy. Gdyby każdy kto chodzi popływać miał grzybicę lub był uczulony na chlorowaną wodę większość basenów byłaby zamkniętych lub w ogóle by nie powstała. Większym zagrożeniem może okazać się woda z nieprzebadanych jezior pełnych wakacyjnych turystów.

Rozsądne pływanie dla zdrowia

woman-801806_640

Jestem wielkim fanem wpływu wody na zdrowie i regenerację ciała. Basen jest jakby połączeniem księżycowej grawitacji, która sprawia, że jesteśmy lżejsi a jednocześnie wymusza na nas opór. Ruchy stawów i mięśni pod wodą są całkowicie zabezpieczone. Nie ma tam mowy o kontuzjach. Każdy sportowiec, który zazna pływania zobaczy jak zyska na tym regeneracja jego ciała. Najlepszym sposobem na regenerację po treningowa mięśni i stawów jest właśnie aktywny wypoczynek. Basen, to najlepszy z wyborów ponieważ redukuje obciążenia treningowe i jest całkowicie bezpieczny. Oczywiście musicie umieć pływać. Ale tego można nauczyć się całkiem szybko pod okiem instruktora.

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.