W Polsce jest około jednego miliona aktywnych kibiców piłki nożnej, uczęszczających na ligowe mecze oraz aktywnie działających w strefie kibica. Kolejne kilka milionów może określić się jako kibice z doskoku lub tak zwane pikniki. Chodzą czasem na mecze i oglądają ligę mistrzów w telewizji. Dla większości z nich koszulka piłkarska jest nie tylko atrybutem do dopingowania, ale także elementem codziennego stroju, który można od czasu do czasu założyć.
Popularne koszulki gwiazd futbolu
![koszulka piłkarska](https://zdrowiewstylu.pl/wp-content/uploads/2017/08/sport-32.jpg)
Najlepsi piłkarze świata to nie tylko zawodnicy mający zdobywać dla klubów trofea. To również marka, na której się zarabia. Sprzedaż koszulek Cristiano Ronaldo to nic w porównaniu z pieniędzmi, jakie zarabia Manchester United. Kibice tego angielskiego klubu kupują, co popadnie, byleby tylko znalazło się na tym logo czerwonych diabłów. Zaraz po drużynach z wysp najlepiej sprzedają się koszulki piłkarzy grających w Bundeslidze. Należy zauważyć, że cena oryginalnej stadionowej koszulki waha się w kwocie 100 euro. Najdroższe dziś nazwisko futbolu, czyli Neymar został wyceniony na klubowym T-shircie ze 150-procentową przebitką. Oznacza to, że jego koszulka PSG kosztuje w sklepie od 150 euro w górę.
Oryginalne czy podrabiane
Koszulki z oryginalnymi metkami i logami nazywane są replikami. Ich cena jest najwyższa, a jakość nie pozostawia żadnych złudzeń. Podróbki to koszulki bez loga sponsorów, producenta odzieży sportowej i z elementami wykonanymi niskim nakładem prac. Kosztują niewiele, chociaż zdarzają się ubrania piłkarskie za około 80-100 złotych z tak zwanych chińskich bazarów. Mimo metek i loga nie są replikami, a jedynie podróbkami zrobionymi na zamówienie. Plaga podrabianej odzieży sportowej firmy Adidas i Nike to problem w wielu krajach.
Estetyka i elegancja kontra miejski dres
![koszulka piłkarska](https://zdrowiewstylu.pl/wp-content/uploads/2017/08/sport-31.jpg)
Dziewczyny, żony i narzeczone o ile nie są kibicami nie przystaną na codzienny look w stylu „wieczny kibic”, chyba że koszulka piłkarska jest elegancka. Królewscy, czyli zespół Realu Madryt przez lata słynął z estetycznych białych koszulek z kołnierzykiem. Natomiast ich główny rywal FB Barcelona miała znacznie efektywniejsze stroje prosportowe, które nie pasowały do codziennego stylów, chyba że mówimy o połączeniu z jeansami i wypadzie do baru. W związku z tym, że w każdym sezonie następują zmiany w trykotach meczowych, to pewne elementy t-shirtów zawsze się zmieniają. Na plus można zaliczyć krój obecnych koszulek, które lepiej przylegają do ciała i podkreślają sportową sylwetkę.