Taniec odchudza i poprawia zdrowie. Czy faktycznie?

taniec
źródło: https://www.pinterest.com/pin/161848180335095342/

Taniec to forma ruchu, która pisze nowe standardy. Chociaż nie, w tańcu nie ma żadnych standardów, chyba że mówimy o zawodowcach, którzy trenują jego konkretny styl. Każdy z was może ruszać się rytm muzyki tym samym spalając trochę kalorii oraz smarując swoje zastane od siedzenia na fotelu stawy. To piękne zjawisko ma swoje lepsze i gorsze momenty zwłaszcza jeżeli zaczynamy przekładać nasze siły na zamiary. A przecież nie każdy człowiek jest Johnem Travoltą.

Tańczymy klasycznie lub w na zajęciach fitness

skok
źródło: https://pixabay.com/pl/taniec-gimnastyka-lustro-skok-113021/

Klasyczna nauka dowolnego stylu tańca nie różny się od zajęć w klubie fitness. Zaczynamy od rozgrzewki, później szlifujemy technikę a na końcu rozciągamy się. W klubach fitness powstały specjalne zajęcia mające na celu połączyć ruchy taneczne z typowymi ćwiczeniami aerobiku. Dzięki temu sam ruch taneczny może rozwijać mięśnie, wyszczuplać i ujędrniać różne partie ciała oraz wpływać na skuteczniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Ale pamiętajcie, że spalanie tłuszczu rozłożone jest w czasie. Dlatego nie liczcie, że już po jednym treningu ubędzie wam kilka centymetrów w obwodach. Klasyczne zajęcia konkretnego stylu tańca mają różne przełożenia na nasze ciało. Towarzyski może przyspieszyć nasz metabolizm, ale wymaga od nas zdrowych stawów i sprawności. Breakdance, to najwyższa szkoła jazdy tylko dla osób chcących budować siłę oraz sprawność w połączeniu z kosmicznie wyglądającymi powerami i stylowymi ruchami hip-hop.

Sprawność fizyczna na pierwszym miejscu

kettlebell
źródło: https://www.pinterest.com/pin/194006696422145935/

Ruchy taneczne kształtują w nas przede wszystkim umiejętność reagowania na różne nietypowe pozycje w jakich znajduje się ciało. Gdy w treningu kulturystycznym obowiązuje zasada stałej techniki, to tutaj mamy pełną dowolność. Oznacza, to że stawy jak i mięśnie muszą być gotowe na dynamiczne skręty, skoki, obroty i wiele innych nietypowych działań. Tak naprawdę, to typowych i naturalnych ze względu na otaczający nas świat. Setki lat temu ludzie mogli poszczycić się ręcz idealną mobilnością ze względu na inny styl życia. Jeżeli szukacie innych sposobów na poprawę sprawności fizycznej macie również podstawy Jogi, sztuki walki oraz specjalne zajęcia crossfit stawiające na obciążenie własnego ciała.

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.