Wzmocnij całe ciało! Ćwicz TBC

TBC (źródło: jatomifitness.pl)
TBC (źródło: jatomifitness.pl)

Ruch to zdrowie… W zdrowym ciele, zdrowy duch… Z pewnością nie raz słyszeliście te slogany. I faktycznie, jest w nich dużo prawdy. Aktywność fizyczna jest nam potrzebna nie tylko do zachowania pięknej i smukłej sylwetki, ale także zdrowia, dobrego samopoczucia i siły. Będąc sprawnymi fizycznie, mamy więcej chęci do działania. Pamiętajcie, że na inwestowanie we własne ciało i duszę nigdy nie jest za późno. Jeśli nie wiecie, po jakie ćwiczenia sięgnąć, mam dla was małą podpowiedź – TBC.

Tajemniczy skrót TBC to nic innego, jak total body conditioning, czyli wzmacnianie całego ciała. To ćwiczenia, które nie tylko pięknie modelują ciało, ale także pomagają szybko rozprawić się z nadwagą. Wspomagają także walkę z cellulitem i rozstępami. Celem tego typu aktywności jest przyspieszenie procesu spalania tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji i wytrzymałości mięśniowej. W zajęciach wykorzystywane są różnego rodzaju przybory, takie jak: gumy, piłki, sztangi, stepy oraz ciężarki.

Wbrew pozorom TBC nie jest stworzony z myślą o ludziach zaprawionych w bojach. TBC to idealna forma aktywności dla początkujących fanek fitness. Takie ćwiczenia można wykonywać zarówno w domu, na siłowni, jak i w klubie fitness. Osobiście radzę wam profesjonalne kluby fitness i ćwiczenia pod okiem instruktora. Dzięki temu będziecie miały pewność, że wszystko wykonujecie tak, jak należy. Pamiętajcie jednak, że klub fitness klubowi nierówny. Dobrze jest wybrać taki, w którym będziecie czuć się komfortowo i nieskrępowanie. Klubem cieszącym się ogromną popularnością i dużą sympatią jest Pure Fitness. Sama tam ćwiczę!

Ale wracając do TBC… Jakie są korzyści płynące z tych ćwiczeń? Poza tym, że regularne treningi pomagają zrzucić zbędne kilogramy, wyrabiają też poczucie rytmu i koordynację ruchową. Dodają energii, rozbudzają i pobudzają do działania, a do tego wzmacniają mięśnie i poprawiają wydolność organizmu. Mimo, że w TBC wiele jest podskoków i ćwiczeń na stepie, to jednak nie obciążają one nadmiernie stawów. Mnie najbardziej w tego typu aktywności fizycznej podoba się to, że w ciągu godziny można spalić aż do 500 kalorii. Prawda, że brzmi fantastycznie?! Miłym skutkiem ubocznym TBC jest solidna dawka endorfin, które wydzielają się już podczas treningu.

Na czym polega TBC? Ćwiczenia ułożone są w proste układy przy użyciu piłek rehabilitacyjnych, gum i taśm, a także ciężarków. Zazwyczaj wykonywane są w rytm muzyki, co dodatkowo daje dużo frajdy. Początkowo ćwiczy się bez ciężarków. Dopiero później włącza się je do treningów. Ćwiczenia powinny trwać przynajmniej godzinę. Na samym początku dobrze jest ćwiczyć 2 razy w tygodniu. Gdy organizm przyzwyczai się do wysiłku, trening można zwiększyć do 4-5 razy w tygodniu.

Ćwiczenia TBC są tak proste, że można wykonywać je w każdym wieku, bez względu na formę fizyczną! Zobacz ofertę zajęć TBC w Jatomi Fitness.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.