Nordic Walking – zdrowy spacer

Nordic Walking zdobył w Polsce bardzo dużą popularność. Jego największą zaletą jest fakt, że aby  uprawiać ten rodzaj sportu wystarczy wyposażyć się w odpowiednie kijki i ruszyć na trening…

kobieta z kijkami nordic walking

Source: dailymail.co.uk via Lina on Pinterest

 

Nordic Walking ma 3 rodzaje aktywności: zdrowotny, fitness i sportowy. Podczas  uprawiania tego rodzaju aktywności, angażujemy większość grup mięśni. Trenując Nordic Walking wzmacniamy mięśnie, poprawiamy krążenie oraz zwiększamy wytrzymałość i wydolność organizmu. Co ważne, szczególnie dla osób starszych, wykorzystanie specjalnych kijów podczas marszu odciąża nasze stawy, dzięki czemu ten rodzaj aktywności polecany jest dla osób starszych i z problemami zdrowotnymi.

Pamiętajmy, że kije do Nordic Walking różnią się znacząco od kijów trekkingowych. Dlatego kupując taki sprzęt musimy zwrócić czy bierzemy do koszyka właściwy sprzęt. Największym atutem Nordic Walking jest fakt, że możemy maszerować w górach nad morzem i gdzie tylko mamy ochotę.

Zanim zaczniemy trening ważne jest, żeby nauczyć się prawidłowo wykorzystywać kije. Nieumiejętne wymachiwanie kijkami – jak patykami – sprawi, że nie wzmocnimy mięśni i nie skorzystamy z dobrodziejstw tego sportu. Dlatego warto przed rozpoczęciem aktywnego uprawiania Nordic Walking odbyć profesjonalne przeszkolenie z technik chodzenia. Później nie pozostaje nam nic innego jak ruszać w plener i chodzić chodzić i jeszcze raz chodzić.

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.