Dlaczego warto jeść kaszę i mąkę gryczaną?

kasza gryczana
źródło: http://infozdrowie.pl

Nie każdy za nią przepada, ale każdy powinien włączyć ją do swojej diety. O czym mowa? Oczywiście o kaszy i mące gryczanej. Produkty te są szalenie zdrowe, a poza tym bardzo wszechstronne. Tak naprawdę przy ich użyciu można skomponować naprawdę smaczne menu na każdy dzień tygodnia. Ja sama mąkę gryczaną wykorzystuję na sto różnych sposobów. Piekę z niej ciasta, chleby i ciasteczka. Sama kasza gryczana zajmuje u mnie jedno z najważniejszych miejsc. To właśnie z niej piekę najpyszniejszy pod słońcem chleb bezglutenowy! Dlaczego warto jeść mąkę i kaszę gryczaną? Oto kilka powodów.

  1. Mąka z ziaren gryki – naturalnie bezglutenowa

Ziarna gryki z natury pozbawione są glutenu. A to oznacza, że mąka gryczana powinna na stałe zagościć w domach osób chorujących na celiakię lub zmagających się z nietolerancją glutenu. Mając pod ręką taką mąkę, możemy mieć pewność, że przygotowane z niej dania nie będą nas uczulać i nie spowodują nieprzyjemnych dolegliwości, jak wysypka, wzdęcia czy bóle brzucha.

  1. Gryka to bogate źródło błonnika

Ziarna gryki to cenne źródło błonnika pokarmowego – tak niezbędnego dla zachowania zdrowia i szczupłej sylwetki. Błonnik zapobiega zaparciom, przyspiesza wypróżnianie, wiąże toksyny i usuwa je z jelita. Chroni też błonę śluzową jelita grubego przed nowotworami. Błonnik wiąże kwasy żółciowe i zmniejsza ich ponowne wchłanianie w okrężnicy, co pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu.

  1. Gryka jest bogatym źródłem rutyny

Stwierdzono, że rutyna ma działanie przeciwzapalne i zapobiega powstawaniu skrzepów płytek krwi wewnątrz naczyń krwionośnych, dlatego może być świetnym lekarstwem na hemoroidy i zaburzenia krzepnięcia.

  1. Gryka jest dobrym źródłem witaminy E

Witamina E ma ogromną moc, ponieważ zapobiega uszkodzeniom komórek i wspiera zdrowie. Ziarna gryki mają bardzo dużo witamin z grupy B, zwłaszcza ryboflawiny i niacyny. Jedna szklanka kaszy gryczanej pokrywa aż 21% dziennego zapotrzebowania na magnez i 12% dziennego zapotrzebowania na fosfor i miedz.

 

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.