Szybko się meczysz? Popraw kondycję!

młoda wysportowana kobieta ćwiczy ciało i kondycję
Zródło: zszywka.pl

Sezon zimowy sprzyja rozleniwieniu, to fakt. Ale jeśli w tym rozleniwieniu zatracimy się odrobinę za bardzo, z czasem będzie tylko gorzej. Wbrew pozorom, zima to najlepszy czas na poprawę kondycji. To czas, kiedy możemy zrobić mały remont naszego organizmu i powitać wiosnę w pełni sił. Oczywiście nie musicie od razu biegać w maratonach. Na to jeszcze przyjdzie czas. Wszystko należy robić powoli i przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Przecież chcemy poprawić kondycję, a nie zapisać się w księdze Guinessa, prawda? Jak ćwiczyć kondycję? Oto kilka skutecznych i rozsądnych pomysłów.

Jak się do tego zabrać?

Zastanawiacie się nad tym, jak ćwiczyć kondycję (przeczytaj), ale nie wiecie od czego zacząć? Najlepiej od początku, a więc wprowadzenia do życia drobnych zmian. Jeśli do tej pory nie mieliście zbyt wiele do czynienia ze sportem, nie posiadacie w tej kwestii większego doświadczenia, powinniście zacząć od rzeczy małych. Małych, ale jakże skutecznych! Zamiast samochodu i komunikacji miejskiej, częściej używajcie własnych nóg do przemieszczania się. Przejście dwóch przystanków autobusowych czy tramwajowych nie jest zbyt męczące, a świetnie trenuje kondycję. Zamiast czekania na windę, wybierajcie schody. Po drobne zakupy wybierajcie się rowerem lub na nogach. Niby nic, a jednak robi różnicę.

Krótki spacer na dzień dobry

Chcecie wiedzieć, jak ćwiczyć kondycję bez zbędnego poświęcania się? Włączając w codzienny grafik 30 minutowy spacer, a jeszcze lepiej marsz. Taki marsz z powodzeniem wystarczy do poprawienia kondycji. Ci, co przy okazji chcą schudnąć, powinni pomyśleć nad ćwiczeniami aerobowymi. Zaliczamy do nich biegi i marszobiegi, zarówno w terenie, jak i na bieżni, a także ćwiczenia na urządzeniach takich jak stepper, orbitrek, rowerek stacjonarny.

młoda dziewczyna ćwiczy kondycję na bieżni w siłowni. Jak ćwiczyć kondycje

Rodzaje sprzętu – na czymś ćwiczyć

Kto powiedział, że w sezonie zimowym mamy zalegać na kanapie? Otóż to, nikt! Wykorzystajcie zimę na całego i nie spoczywajcie na laurach. Zimą możecie ćwiczyć zarówno na siłowni, jak i w domu. Przed rozpoczęciem treningów wypadałoby rozejrzeć się za odpowiednim sprzętem. Mnogość możliwych propozycji może przyprawić o zawrót głowy. Na co warto się skusić?

  1. Bieżnia

Jeśli macie w domu odpowiednio dużo miejsca, zainwestujcie w bieżnię. Bieganie to jedno z najlepszych ćwiczeń aerobowych. Sama bieżnia to jeden z najlepszych sprzętów przeznaczonych do budowania kondycji.

  1. Rowerek stacjonarny

Jazda na rowerze doskonale buduje kondycję i wzmacnia wytrzymałość organizmu. Zimą ciężko jeździć w terenie, ale można jeździć w domu, na rowerze stacjonarnym. Podczas treningu na rowerku świetnie angażujemy dolne partie mięśnie (łydek i ud), a także mięśnie pupy i brzucha.

  1. Orbitrek

Tego typu sprzęt jest szczególnie polecany dla osób, które chcą ćwiczyć rekreacyjnie lub posiadają problemy zdrowotne. Maszyna nie obciąża stawów, tak więc jest w pełni bezpieczna. Pozwala za to odrobinę się poruszać, co jest szalenie ważne w ćwiczeniu kondycji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.