Dla zdrowia i urody – pilates

http://pinterest.com/pin/520447300658483702/
http://pinterest.com/pin/520447300658483702/

Pilates – słowo to znane jest chyba każdemu. Osobiście zetknęłam się z nim kilka latem temu, kiedy mój kręgosłup uległ uszkodzeniu i kiedy trafiłam na rehabilitację. Okazało się wtedy, że pilates jest najlepszym lekiem dla mojego chorego kręgosłupa…

Pilates, czyli ćwiczenia rozciągająco-wzmacniające powstał w latach 20 ubiegłego wieku. To jak wygląda obecnie zawdzięczamy wpływom zachodnich i wschodnich systemów ćwiczeń. Jego twórca twierdził, że tego typu aktywność fizyczna przyczynia się do wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania. I tak też jest w rzeczy samej. Pilates doskonale wzmacnia mięśnie, ale ich nie uwypukla. Pomaga również wysmuklić sylwetkę, przez co polecany jest osobom cierpiącym na otyłość. Pilates to ćwiczenia, których celem jest przywrócenie organizmowi równowagi i dobrego samopoczucia. Zazwyczaj ćwiczenia te wykonuje się przy spokojnej muzyce. Przez specjalistów, pilates określany jest mianem jednej z najbezpieczniejszych form ruchu.

http://pinterest.com/pin/278308451943154975/
http://pinterest.com/pin/278308451943154975/

Kto może ćwiczyć pilates?

Najprościej można powiedzieć, że każdy bez względu na płeć, wiek i styl życia. Ćwiczenia z zakresu pilatesu mogą wykonywać zarówno młodzi, jak i starsi, kobiety i mężczyźni, osoby w pełni sprawne fizycznie oraz te, które mają ograniczoną ruchomość.

Pilates nie ma żadnych przeciwwskazań głównie dlatego, że w trakcie wykonywania ćwiczeń nie wykonuje się żadnych gwałtownych ruchów. Nie ma tu intensywnych podskoków, przysiadów, itp. Wszystkie figury wykonuje się we własnym tempie i w ramach własnych możliwości.

http://pinterest.com/pin/170151692141989935/
http://pinterest.com/pin/170151692141989935/

Jakie są największe zalety pilatesu?

Ta forma aktywności poprawia elastyczność ciała, kondycję mięśni pleców oraz kończyn. Zwiększa siłę mięśni, zwłaszcza mięśni brzucha, jak również bioder i pośladków. Pilates uczy prawidłowego oddychania. Zwiększa też świadomość ciała i wypracowuje prawidłową postawę. Rozluźnia ramiona, kark i odcinek szyjny kręgosłupa. Ma również ogromny wpływ na nasze dobre samopoczucie. Relaksuje i przynosi wytchnienie. Ćwicząc pilates nie tylko wyglądamy lepiej, ale i lepiej się czujemy, także psychicznie.

Gdzie ćwiczyć pilates?

Najlepiej w specjalnie przystosowanym do tego klubie, pod czujnym okiem instruktora. Takich klubów nie brakuje w każdym większym mieście. Osobiście kluby pilates polecam osobom, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Osoby „zaprawione w bojach” mogą już wykonywać ćwiczenia w zaciszu własnego domu.

Czy pilates jest drogą formą aktywności?

Zdecydowanie nie. Do ćwiczeń potrzebujemy jedynie wygodnego stroju sportowego (większość z nam takowy posiada w swojej garderobie) oraz maty i piłki, które można nabyć w naprawdę niskich cenach. Również karnety na pilates nie są zbyt wygórowane. Jedno wejście kosztuje od 20-30zł. Za cały pakiet na 12 wejść zapłacimy od 160 do 200zł (w zależności od klubu)

 

2 comments
  1. Potwierdzam – pilates to najlepszy lek na całe zło. Zaczęłam go ćwiczyć 3 lata temu (chory kręgosłup) i dziś nie mogę już bez niego żyć. To właśnie pilates postawił mnie na nogi, tak więc na pewno polecam tego typu aktywność fizyczną

  2. Pilates jest super! Mi pomógł pięknie wyrzeźbić sylwetkę, zwłaszcza brzuszek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.