W Polsce jest około jednego miliona aktywnych kibiców piłki nożnej, uczęszczających na ligowe mecze oraz aktywnie działających w strefie kibica. Kolejne kilka milionów może określić się jako kibice z doskoku lub tak zwane pikniki. Chodzą czasem na mecze i oglądają ligę mistrzów w telewizji. Dla większości z nich koszulka piłkarska jest nie tylko atrybutem do dopingowania, ale także elementem codziennego stroju, który można od czasu do czasu założyć.
Popularne koszulki gwiazd futbolu
Najlepsi piłkarze świata to nie tylko zawodnicy mający zdobywać dla klubów trofea. To również marka, na której się zarabia. Sprzedaż koszulek Cristiano Ronaldo to nic w porównaniu z pieniędzmi, jakie zarabia Manchester United. Kibice tego angielskiego klubu kupują, co popadnie, byleby tylko znalazło się na tym logo czerwonych diabłów. Zaraz po drużynach z wysp najlepiej sprzedają się koszulki piłkarzy grających w Bundeslidze. Należy zauważyć, że cena oryginalnej stadionowej koszulki waha się w kwocie 100 euro. Najdroższe dziś nazwisko futbolu, czyli Neymar został wyceniony na klubowym T-shircie ze 150-procentową przebitką. Oznacza to, że jego koszulka PSG kosztuje w sklepie od 150 euro w górę.
Oryginalne czy podrabiane
Koszulki z oryginalnymi metkami i logami nazywane są replikami. Ich cena jest najwyższa, a jakość nie pozostawia żadnych złudzeń. Podróbki to koszulki bez loga sponsorów, producenta odzieży sportowej i z elementami wykonanymi niskim nakładem prac. Kosztują niewiele, chociaż zdarzają się ubrania piłkarskie za około 80-100 złotych z tak zwanych chińskich bazarów. Mimo metek i loga nie są replikami, a jedynie podróbkami zrobionymi na zamówienie. Plaga podrabianej odzieży sportowej firmy Adidas i Nike to problem w wielu krajach.
Estetyka i elegancja kontra miejski dres
Dziewczyny, żony i narzeczone o ile nie są kibicami nie przystaną na codzienny look w stylu „wieczny kibic”, chyba że koszulka piłkarska jest elegancka. Królewscy, czyli zespół Realu Madryt przez lata słynął z estetycznych białych koszulek z kołnierzykiem. Natomiast ich główny rywal FB Barcelona miała znacznie efektywniejsze stroje prosportowe, które nie pasowały do codziennego stylów, chyba że mówimy o połączeniu z jeansami i wypadzie do baru. W związku z tym, że w każdym sezonie następują zmiany w trykotach meczowych, to pewne elementy t-shirtów zawsze się zmieniają. Na plus można zaliczyć krój obecnych koszulek, które lepiej przylegają do ciała i podkreślają sportową sylwetkę.