Sukces rowerów Veturilo jest jednoznacznym dowodem na to, że warszawiacy lubią jeździć na rowerach. Niestety, brak ścieżek rowerowych w stolicy sprawia, że rowerzyści zmuszeni są do jeżdżenia po ruchliwych drogach, tuż obok pędzących samochodów albo do przeciskania się pomiędzy pieszymi na chodnikach. Podobna jazda podnosi co prawda adrenalinę, ale z pewnością nie jest przyjemna i nie sprawi, że spędzimy miłe popołudnie na beztroskim pedałowaniu.
Jak zapewniają władze Warszawy w najbliższych latach sytuacja ma się znacznie poprawić. Już w tym roku ukończona będzie droga dla rowerów na ulicy Waryńskiego i ścieżka na Świętokrzyskiej czy Prostej. Powstać ma również kilka pasów rowerowych wydzielonych z jezdni. Po oddaniu drogi na Waryńskiego (ma zostać ukończona w wakacje) wreszcie będzie można wygodnie dojechać do ścieżki wzdłuż Marszałkowskiej pl. Konstytucji do Nowogrodzkiej oraz do tras na Batorego i Nowowiejskiej. Na wybudowanie tej ścieżki warszawiacy musieli czekać aż osiem lat.
W tym roku zostanie również oddana niemal w całości 30-kilometrowa trasa wzdłuż lewego brzegu Wisły. Nie będzie natomiast przejazdu przez tereny wodociągowców przy Czerniakowskiej, w zamian powstanie objazd, który będzie również przydatny dla osób, które jadących z Mokotowa w stronę Centrum. Będzie ona przebiegać wzdłuż Czerniakowskiej od Trasy Siekierkowskiej w stronę Portu Czerniakowskiego – budowa tej trasy już się zaczęła. Dłuższe odcinki mają również powstać na ul. Powstańców Śląskich od Radiowej do Górczewskiej (przy okazji budowy linii tramwajowej), na Wysockiego i na Bazyliańskiej na Targówku, na Ostrobramskiej od Zamienieckiej do Poligonowej. Planowane są również ścieżki na Wolskiej i na moście Grota.
Nowe pasy rowerowe
Władze miasta chcą również zwiększyć ilość pasów rowerowych, ponieważ jest to rozwiązanie niedrogie i dobrze sprawdza się na mniej ruchliwych ulicach. Na razie takie rozwiązania powstały jedynie w kilku miejscach w Warszawie – np. na Tamce i ulicy Spacerowej. Jeszcze w maju pasy rowerowe mają zostać wymalowane na Markowskiej na Pradze, na Saskiej od al. Waszyngtona do Zwycięzców i na Sójki niedaleko hipermarketu Real na Ursynowie, a w dalszej kolejności w al. Wojska Polskiego na Żoliborzu, na Wóycickiego na Młocinach, na Koszykowej od Chałubińskiego do Raszyńskiej.
Według szacunków ratusza za kilka lat w Warszawie może powstać sieć ścieżek dla rowerów z prawdziwego zdarzenia, żeby plany się ziściły niezbędne jest zdobycie funduszy unijnych, które pozwolą wytyczyć ścieżki rowerowe prowadzące z obrzeży stolicy, w stronę centrum.