Suplementy średnio zaawansowanego sportowca amatora

Ile można być sportowcem amatorem? W większości dyscyplin sportowych już po roku stajemy się średnio zaawansowanym atletom, który wie jak prowadzić swój trening. Aż trzy lata zajmuje wejście na ten poziom osobom trenującym z ciężarami. Dopiero po tym czasie ciało osiąga dojrzałość sportową, a technika stoi na wyższym poziomie. Wychodząc poza ramy bycia amatorem, podejmujemy decyzję o wejściu na nowy poziom sportowy, którego wyznacznikiem są cięższe treningi, lepsza dieta oraz suplementacja dostosowana pod nasz organizm i cele treningowe.

Zacznijmy od mikroelementów

shake truskawkowy w szklance udekorowaną ćwiartką limonki na tle miski z owocami
źródło: http://foter.com

Zanim przejdziemy do najsilniejszych suplementów dla sportowca o średnim poziomie zaawansowania sprawdźmy, jak wygląda uzupełnianie diety przez preparaty zawierające mikroelementy. Amatorzy oraz początkujący sportowcy powinni skupić się tylko i wyłącznie na dostarczaniu mikroelementów z jedzenia. Natomiast średnio zaawansowany atleta musi pomyśleć o łataniu niedoborów, które występują pomimo dobrze skomponowanego jadłospisu. Wśród witamin, których często brakuje ze względu na duże zapotrzebowanie ciała, należy wymienić B6, witaminę C oraz D3. Natomiast wśród minerałów szczególnie zwróciłbym uwagę na magnez, cynk oraz selen. Łatwo zauważyć, że połowa z wymienionych mikroelementów to silne antyoksydanty. Podczas ciężkiego treningu aktywacja wolnych rodników rośnie, stąd większe zapotrzebowanie na ten typ substancji. Żeby dostarczyć te 6 składników, najlepiej wyszukać dwa lub maksymalnie 3 preparaty, które rozłożymy sobie na cały dzień. Ten sposób jest najskuteczniejszy, ponieważ wchłanianie cynku przypada na wieczór. Magnez woli poranek a witamina D i selen świetnie działają w połączeniu około południa.

Arginina dla sportowców i przy problemach z potencją

Niewiele jest preparatów, których działanie można odczuć już po kilkunastu minutach od spożycia. Aminokwas, jakim jest arginina, pozwala na rozszerzenie naczyń krwionośnych, przy pomocy tlenku azotu, którego produkcję wspomaga. Szybszy transport krwi to szybszy transport składników odżywczych i tak zwana pompa mięśniowa. Już po 30 minutach można odczuć jego efekt. To świetna wiadomość dla mężczyzn w średnim wieku oraz panów leczących się z powodu problemów z erekcją. Procesy biochemiczne, jakie zachodzą podczas wzwodu penisa, wymagają produkcji NO (tlenku azotu). Podanie argininy zewnętrznie to ważny element terapii oraz suplementów diety skierowanych dla mężczyzn zmagających się z zaburzeniami erekcji. Według badań produkcja hormonu wzrostu oraz produkcja plemników także ma związek z podaniem l-argininy. Już wiecie, dlaczego każdy środek na potencję musi mieć w składzie ten aminokwas (sprawdź).

W związku z tym, że jest to naturalny aminokwas egzogenny, trzeba przyjmować go wraz z pokarmem lub w formie suplementu. Organizm nie jest w stanie go samemu syntetyzować. Osoba, która wykroczyła poza poziom amatora, uzyska dzięki niej lepsze przyrosty masy mięśniowej i polepszy regenerację powysiłkową.

Najskuteczniejszy suplement w historii

sportowiec w shake'm stojący przed rekałem na którym znajdujż sie suplementy diety w tym kreatyna
źródło: http://foter.com

Król świata suplementów, który stosuje każdy sportowiec zaawansowany, zawodowiec i pewnie 80% atletów na poziomie średnim. Kreatyna to odpowiedź na problemy z progresem treningowym, spadki siły oraz możliwości ciała, które według nas zostały już wyczerpane. Nie jest sterydem a preparatem, który naturalnie występuje w mięsie wołowym oraz innych tkankach. Stosowany okołotreningowo pozwala na uzyskanie przyrostu siły, wzrostu wydolności fizycznej oraz przyrost masy mięśniowej w czasie regeneracji. Jest bezpieczna dla kobiet i mężczyzn. Jedyny efekt uboczny, który pojawia się u około 5% populacji to zmiany skórne, które mogą być powodem obciążenia nerek lub wątroby. Zmniejszenie dawki może być sposobem na niemiłe dla oka efekty uboczne. Jej działania nie można porównać do sterydów anabolicznych, które są zakazane w zdrowej rywalizacji sportowej. Nie ma też nic wspólnego z innymi formami dopingu.

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.