Zdrowsze słodziki. Po jakie warto sięgać?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

alternatywy dla cukru

Dietetycy biją na alarm, aby ograniczyć spożywanie cukru. Biały cukier rafinowany ma bardzo szkodliwy wpływ na nasz organizm. Poza tym dostarcza organizmowi wyłącznie pustych kalorii, a dostarczana razem z nim energia tak szybko jak się pojawia, tak szybko znika.

Szkodliwy cukier

Biały cukier to zło samo w sobie. Produkt ten ma bardzo wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że po jego spożyciu gwałtownie wzrasta stężenie glukozy we krwi, a trzustka zostaje gwałtownie pobudzona do pracy. I to nie wszystko. Biały cukier podrażnia śluzówkę żołądka i powoduje nadmierną kwasowość. Do tego niszczy błonę śluzową jelit, zaburza proces trawienia i wypróżniania, mocno zakwasza organizm.

Co zamiast białego cukru?

Istnieje kilka alternatyw dla białego cukru rafinowanego. Może to być miód, syrop z agawy, syrop kokosowy, a także erytrytol i ksylitol. Te dwa ostatnie uważane są za najlepsze!

Erytrytol

Słodzik ten uważany jest za jeden z najzdrowszych. A to wszystko za sprawą tego, że nie jest metabolizowany przez ludzki organizm. Co znaczy, że po spożyciu zostaje wydalony razem z moczem. Poza tym ma też inną zaletę – nie powoduje wzdęć i biegunek. Ogromną zaletą tego słodziku jest też niski indeks glikemiczny. Erytrytol eliminuje nadmiar szkodliwych bakterii w jamie ustnej. Jest bardzo delikatny dla układu trawiennego, dzięki czemu może być spożywany przez osoby cierpiące na choroby układu pokarmowego. Słodzik ten ma znikomą ilość kalorii. Co ważne – jest bezpieczny dla zdrowia nawet wtedy, kiedy zjemy go zbyt dużo.

Ksylitol

Cukier pozyskiwany z brzozy to jeden z najpopularniejszych słodzików. Jego atutem jest niska kaloryczność przy jednoczesnym zachowaniu dobrych walorów smakowych. Ksylitol tak samo jak erytrytol posiada niski indeks glikemiczny, dzięki czemu nie powoduje nagłego wyrzutu insuliny po spożyciu. Zaskakującą właściwością tego słodziku jest jego pozytywny wpływ na stan jamy ustnej, zębów i szkliwa. Zastępując zwykły cukier ksylitolem zmniejszamy bakteriom dostęp do pożywienia, jakim jest glukoza. Dzięki temu spada ryzyko rozwoju próchnicy oraz innych chorób biorących się z nadmiaru bakterii w jamie ustnej. Dobrą wiadomością dla pań jest fakt, iż ksylitol wpływa na produkcję kolagenu. Dzięki temu dodatek tego słodzika do codziennej diety może przyczynić się do poprawy wyglądu skóry i zapobiegania zmarszczkom.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.