Pływanie – lek na całe zło

Pinterest
Pinterest

O dobroczynnych właściwościach pływania rozprawia się już od kilkunastu lat. Lekarze różnych specjalności mówią zgodnym głosem, że pływanie jest najlepszym lekiem na każde zło. Ruch w wodzie nie tylko poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, ale także modeluje sylwetkę i pomaga uporać się z cellulitem… Panie, Panowie – idziemy na basen!

Pływanie, podobnie z resztą jak samo ćwiczenie aerobiku w basenie doskonale wpływa na nasz organizm. Z pewnością znacie te błogie uczucie zaraz po wyjściu z wody, któremu towarzyszyło szczęście? Tak właśnie działa basen. Nie ma chyba nic lepszego po ciężkim i stresującym dniu, niż godzinka spędzona na wodnych szaleństwach.

Pływanie w sposób doskonały łączy przyjemne z pożytecznym. Pozwala się odprężyć i sprawia radość. Pływanie poprawia kondycję, rzeźbi sylwetkę, pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów i wzmacnia mięśnie, zwłaszcza kręgosłupa. W tym miejscu warto podkreślić, że woda i pływanie jest prawdziwym zbawieniem dla osób borykających się ze schorzeniami kręgosłupa. I mimo, że pływanie wydaje się być sportem wymagającym, to jednak jest niezwykle łagodny dla stawów i kości. Pływając nie męczymy się tak, jak podczas biegania, czy uprawiania fitness.

Pinterest
Pinterest

Nie wszyscy chyba wiedzą, że pływanie, a także ćwiczenia w wodzie świetnie działają na serce. Nie wszyscy też wiedzą, że pływanie spala więcej kalorii w krótszym czasie, aniżeli trening na lądzie. Co więcej, pływając utrzymujemy ruchomość stawów, dbamy o prawidłową postawę ciała i przeciwdziałamy skrzywieniom kręgosłupa. Pływając polepszamy koordynację ruchową i giętkość ciała. Odmładzamy też skórę i zwiększamy objętość oddechową płuc.

Dla kogo jest ten sport?

Pływanie to idealne rozwiązanie dla każdego, bez względu na płeć i wiek. Pływać mogą wszyscy, nie tylko ludzie zdrowi. Jedynym przeciwwskazaniem może być niewydolność krążenia, przebyty zawał i podwyższone ciśnienie. Pływanie to sport dla osób cierpiących na choroby stawów, kręgosłupa, a także cierpiących na dolegliwości szkieletowo-mięśniowe.

Jak często powinniśmy pływać, by zauważyć pozytywne efekty?

Liczne badania wykazały, że wystarczy odwiedzać basen 2-3 razy w tygodniu i pływać przez 30 minut, aby po kilku tygodniach zauważyć wyraźne zmiany nie tylko w sylwetce, ale i w samopoczuciu.

Jakie są złote zasady korzystania z basenu?

Przede wszystkim musicie wiedzieć, że pływać nie wolni ani na czczo, ani tuż po posiłku. Dobrze jest wybrać się na pływalnię dopiero około 2 godzin po jedzeniu.

Idąc na basen koniecznie zaopatrzcie się w klapki. Nie tylko uchronią was przed upadkiem, ale także ochronią stopy przed bakteriami i grzybicą.

Pamiętajcie, że w basenie woda jest chlorowana. Jeśli chlor podrażnia wasze oczy, po wyjściu z wody przepłuczcie je solą fizjologiczną.

Po zakończonym pływaniu, koniecznie umyjcie ciało mydłem lub żelem pod prysznic i natrzyjcie skórę balsamem nawilżającym.

2 comments
  1. Odkąd borykam się z chorym kręgosłupem dość często odwiedzam basen i muszę przyznać, że po takich sesjach wodnych czuję się o niebo lepiej. Pływanie jest dla mnie prawdziwym zbawieniem. Niestety z chorym kręgosłupem pływać mogę tylko na plecach, ale i tak jest fajnie

  2. Uwielbiam pływać. Nie ma chyba lepszego leku na stres niż pływanie. Szczerze wszystkim polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.