Problemy z wypróżnianiem, początkiem dla niebezpiecznych chorób

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Wielcy myśliciele starożytności oraz największa tęga głowa XVI wieku Leonardo da Vinci wiedzieli, że właściwa praca jelit i układu trawiennego odpowiada za zdrowie. Sam da Vinci był zwolennikiem spacerów i przebywania w pozycji stojącej zaraz po zjedzonym posiłku. Teraz wiemy, że taka pozycja jest dużo lepsza dla właściwego trawienia pokarmu w żołądku. Lwia część problemów zdrowotnych dzisiejszych ludzi związana jest ze złym żywieniem, którego efektem jest późniejszy kłopot z wypróżnianiem. Jak zmienić swoje nawyki żywieniowe, by utrzymać zdrowie i pozbyć się tego wstydliwego problemu?

Woda czy błonnik – co jest ważniejsze?

butelki
źródło: https://pixabay.com/pl/

Dla prawidłowego procesu tworzenia mas kałowych i późniejszego wypróżniania ważne są dwie rzeczy. Pierwszą jest spożycie błonnika z produktów spożywczych takich jak warzywa, owoce, nieprzetworzone kasze oraz nasiona i orzechy. Rekomenduje się by dorosły człowiek spożywał go około 30g dziennie. Ta ilość jest prosta do osiągnięcia, pod warunkiem, że jemy wartościowo i nie korzystamy tylko z przetworzonej, pakowanej w plastik żywności. Drugim elementem niezbędnym w tytułowym procesie prawidłowego wypróżniania jest woda. Najlepiej czysta lub ostatecznie w postaci soków owocowych i warzywnych – świeżo wyciśniętych. Kwestią sporną jest ilość jaką mamy wypijać każdego dnia. Jeżeli uprawiasz sport i w dodatku są wakacje, bez problemu wlejesz w siebie do 4 litrów wody przez cały dzień. Rekomendacja dla osób mało aktywnych to 1,5-2 litry( w wakacje do 3l). Uważam, że wypijanie czystej wody jest ważniejsze od pilnowania poziomu błonnika w diecie. Wiąże się to z pewnym mechanizmem ludzkiego ciała, który mimo posiadania błonnika i tak nie będzie chciał doprowadzić do wypróżnienia. Chodzi o odwodnienie. Pijąc zbyt mało wody, ciało pobiera ją z masy kałowej, która czeka na usunięcie. Im dłużej będziemy zwlekać z uzupełnieniem płynów, lub pić ich za mało, tym gorzej dla naszego pobytu w ubikacji.

Rekomendowane i skuteczne pokarmy i zioła

Niemożliwe jest uzyskanie homeostazy układu pokarmowego, dopóki nieprawidłowa dieta nie zostanie zmieniona (sprawdź). Nie pomogą wam żadne leki, tabletki ani nawet silne zastrzyki. Czas skończyć z lenistwem i poczuć ulgę. Ogólnym zaleceniem jakie mam dla każdego jest zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze i korzystanie z rozsądku. W tej części skupię się na kilku produktach spożywczych i ziołach, które mogą przyspieszyć proces właściwego wypróżniania. Zanim jednak dotrę do ziół i produktów spożywczych słowo na temat ubikacji. Jej konstrukcja jest kompletnie niefizjologiczna. Żeby ułatwić sobie zadanie wypróżnienia należy podstawić pod nogi taboret lub zbity z płyt drewnianych schodem o wysokości około 10-15 centymetrów. Stawiacie na nim stopy i uzyskujecie dzięki temu znaną od tysiącleci prawidłową pozycję wypróżniania. Ludzkie jelito grube ma problem z usunięciem kału, gdy nasze nogi tworzą kąt 90 stopni. Powinniśmy ustawić się bardziej w pozycji głębokiego przysiadu (przykuca).

śliwka
źródło: https://pixabay.com/pl/

Żywność na jaką warto zwrócić uwagę w sklepach przy problemach z zaparciami, to w szczególności suszone śliwki i morele. Szukajcie tych dobrej jakości bez cukru. Warto je przed zjedzeniem wypłukać kilka razy w letniej wodzie. Wystarczą 2-3 sztuki co drugi dzień. Szczególnie polecam dodawanie do różnych dań otrąb jaglanych, gryczanych i ostatecznie owsianych. Działają jak szczotka i czyszczą jelita pomagając w usunięciu większej ilości niestrawionego pokarmu. Jeżeli słyszeliście o babce jajowatej oraz zielonym jęczmieniu, to wiecie że mają niesamowite właściwości prozdrowotne. Oba posiadają błonnik, witaminy i minerały. Są niezbędne w wielu terapiach jelita cienkiego i grubego. Warto je zastosować na zmianę ze śliwkami stosując po 1 łyżeczce 30 minut przed posiłkami, do 3 razy dziennie.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.