Jakie mięso dla sportowca? Lepsze efekty treningu i zdrowie

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Nie jesteś weganinem i spożywasz mięso regularnie? Może się okazać, że właśnie taki styl żywienia uwolni twój potencjał sportowy. Ludzie zdecydowani porzucić jedzenie produktów odzwierzęcych dzielą się na grupę odnoszącą korzyści i straty. Nie każdy człowiek będzie zyskiwał na diecie bezmięsnej. To samo tyczy się ludzi, którzy nie żałują sobie jajek, nabiału i mięsa w codziennym żywieniu. Dieta to indywidualny styl żywienia, które trzeba dopasować do siebie. Dziś dowiecie się, które gatunki mięs są najlepsze dla sportowców siłowych i wytrzymałościowych.

Czerwony, równa się siła oraz masa

wieprzowina
źródło: https://pixabay.com/pl/

Zarówno badania naukowe, jak i doświadczeniu sportowcy z całego świata wielokrotnie udowodnili, że to czerwone gatunki mięs są najskuteczniejsze w budowaniu masy mięśniowej i siły. Należy podkreślić, że najzdrowsze mięso czerwone nie jest pozbawione tłuszczu. Oznacza to, że tłusta wieprzowina (golonka) oraz wołowina (karkówka) będą najlepszym wyborem dla atlety, który chce zbudować masę mięśniową i siłę. Wiąże się to z dwoma istotnymi czynnikami. Pierwszy to kaloryczność czerwonego mięsa z tłuszczem nasyconym. Dzięki niej przybieranie na wadze jest dużo prostsze. Białko czerwonego mięsa posiada wszystkie niezbędne do budowy tkanki aminokwasy. Budowanie siły przy użyciu wieprzowiny i wołowiny, związane jest z zawartością kreatyny. To naturalna substancja występująca w naszych mięśniach, która odpowiada za skurcze i pozwala lepiej wykorzystać potencjał siłowy naszych mięśni. Osoby szczupłe o szybkim metabolizmie, które chcą zdrowo przybrać kilka kilogramów mięśnia powinny oprócz regularnych treningów, postawić na dietę, w której nie brakuje tłustego czerwonego mięsa.

Drób uniwersalny niezależnie od dyscypliny

drób
źródło: https://pixabay.com/pl/

Sukcesywnie zmienia się podejście do mięsa drobiowego, które nie tak dawno kojarzone były z pełnymi sterydów kurczakami. Dziś wiemy, że możemy kupić droższe kurczaki zagrodowe oraz odmiany, które nie dostawały antybiotyków w paszy. Indyki oraz kaczki są dużo bezpieczniejsze pod tym względem. Niektórzy uważają, że ich mięso jest zdrowsze. Jednak ja wrzucam wszystko do jednego worka. Najważniejsze dla sportowca, by mięso drobiowe również posiadało trochę naturalnego tłuszczu. Poza tym warto sprawdzić, czy kura bądź indyk miały możliwość jedzenia trawki na wolnym wybiegu?.Ewentualnie, jaką paszą były karmione? Jeżeli znajdował się w niej len lub inne wartościowe zboża i nasiona, wtedy mięso takiego drobiu staje się dla nas znacznie. Niezależnie od celu treningowego, białe mięso drobiowe jest uniwersalne i powinno przeplatać się z wieprzowiną (kliknij) lub wołowiną.

Predyspozycje do jedzenia ryb

danie
źródło: https://pixabay.com/pl/

Ryby hodowlane w stawach a żyjące naturalnie różnią się od siebie pod względem wartości zdrowotnych dla człowieka. Decydując się na jedzenie ryb raz w tygodniu, macie pełną dowolność gatunków słodko i słonowodnych. Możecie sięgać nawet po tuńczyka z puszki lub wędzoną makrelę. Do częstego (powyżej 3 razy w tygodniu) jedzenia ryb potrzebne są naturalne predyspozycje organizmu. Osobiście jedząc je częściej niż 2 razy w tygodniu, automatycznie dostaję uczulenia. Podobnie ma wiele osób, których organizmy nie tolerują jedzenia ryb tak często. Najlepsze dla sportowca gatunki, to również pełnotłuste łososie, pstrągi, makrela, szprot, sardynki oraz nasze rodzime śledzie.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.