Trzy sposoby na jesienne zmęczenie

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

jak pokonać jesienne zmęczenie

Czas pożegnać się z latem i beztroskim czasem. Czas wrócić do rzeczywistości. Za chwilę dni będą stawać się coraz krótsze i… coraz zimniejsze. Brak słońca będzie powodować senność i zmęczenie. Jesienią chce nam się mniej niż latem. Często zapominamy o istnieniu bardzo prostych i miłych dla naszego organizmu rzeczach, które powodują wydzielanie serotoniny, dzięki której dobrze się czujemy i mamy świetny nastrój. Co robić, aby pozbyć się jesiennego zmęczenia i żeby chciało nam się bardziej? Oto trzy sprawdzone sposoby:

Po pierwsze – sen

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia ilość snu to lekarstwo na wszystko. Wieczorny wypoczynek pomaga naładować baterie, wypocząć i zregenerować siły. Regularny sen to najlepsza recepta na jesienne przemęczenie. Spróbuj spać 7-8 godzin każdej nocy, aby zachować świeży i ostry umysł. Co ważne, postaraj się zasypiać i wstawać o tej samej godzinie. Zasypiając i budząc się o stałych godzinach pomagasz zachować swojemu ciału pewną rutynę, dzięki której po przebudzeniu będziesz czuć się naturalnie i świeżo.

Po drugie – zdrowa dieta

Żywność jest naszym paliwem. Szczególnie jesienią nasz organizm potrzebuje wsparcia w postaci odpowiedniej diety. Każdy dzień rozpoczynaj pełnowartościowym, pożywnym śniadaniem, który zapewni energię na cały dzień. Zjedz owsiankę lub jajecznicę. Zamiast kawy napij się świeżo wyciśniętego soku. Od razu poczujesz się lepiej! A jeśli dopadnie cię przeziębienie, włącz do diety miód i imbir. Zadbaj też o zdrowy obiad – produkty pełnoziarniste i warzywa wspomogą pracę mózgu. Pomiędzy posiłkami chwytaj wyłącznie za zdrowe przekąski. Nie odmawiaj sobie sezonowych owoców i orzechów.

Po trzecie – aktywność fizyczna

Regularne ćwiczenia to świetny sposób na zdrowie, dobrą kondycję i… świetne samopoczucie! Ćwicząc systematycznie nie narazisz się na jesienną chandrę. Takie zjawisko wręcz będzie ci obce. Wybierz aktywność, która sprawia ci frajdę. Biegaj lub pływaj. Możesz też chodzić na długie spacery lub jeździć na rowerze. Przynajmniej pół godziny dziennie poświęć na ćwiczenia i przekonaj się jak endorfiny potrafią dodać energii i zapału.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.