Trzy sposoby na jesienne zmęczenie

jak pokonać jesienne zmęczenie

Czas pożegnać się z latem i beztroskim czasem. Czas wrócić do rzeczywistości. Za chwilę dni będą stawać się coraz krótsze i… coraz zimniejsze. Brak słońca będzie powodować senność i zmęczenie. Jesienią chce nam się mniej niż latem. Często zapominamy o istnieniu bardzo prostych i miłych dla naszego organizmu rzeczach, które powodują wydzielanie serotoniny, dzięki której dobrze się czujemy i mamy świetny nastrój. Co robić, aby pozbyć się jesiennego zmęczenia i żeby chciało nam się bardziej? Oto trzy sprawdzone sposoby:

Dlaczego warto biegać? Oto kilka powodów

bieganie
źródło: https://pl.pinterest.com

Ruch to zdrowie! Ameryki nie odkryłam, ale zamierzam dziś odkryć przed Wami zalety z uprawiania joggingu. Bieganie stało się dziś czymś bardzo popularnym. Jest to chyba jedyna moda, która faktycznie wychodzi nam na zdrowie. Jedni biegają dla zdrowia, inni dla przyjemności, a jeszcze inni dla wyników. Każdy powód żeby zacząć jest dobry, ponieważ uczucie po wykonanym treningu jest niezastąpione. Satysfakcja z lepszej kondycji, ładniejszej sylwetki czy coraz to lepszych wyników jest nie do zastąpienia! Korzyści z uprawiania biegania jest naprawdę dużo. Ja wybrałam dla Was tylko niektóre z nich. Oto one:

Szybko się meczysz? Popraw kondycję!

młoda wysportowana kobieta ćwiczy ciało i kondycję
Zródło: zszywka.pl

Sezon zimowy sprzyja rozleniwieniu, to fakt. Ale jeśli w tym rozleniwieniu zatracimy się odrobinę za bardzo, z czasem będzie tylko gorzej. Wbrew pozorom, zima to najlepszy czas na poprawę kondycji. To czas, kiedy możemy zrobić mały remont naszego organizmu i powitać wiosnę w pełni sił. Oczywiście nie musicie od razu biegać w maratonach. Na to jeszcze przyjdzie czas. Wszystko należy robić powoli i przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Przecież chcemy poprawić kondycję, a nie zapisać się w księdze Guinessa, prawda? Jak ćwiczyć kondycję? Oto kilka skutecznych i rozsądnych pomysłów.

Obrzęki nóg – jak sobie pomóc?

Coraz więcej osób, a zwłaszcza kobiet, uskarża się na obrzęki nóg. Dyskomfort ten jest najczęściej bolączką ludzi prowadzących siedzący styl życia lub pracujących w pozycji siedzącej. Przyczyną puchnięcia nóg mogą być także schorzenia układów krążenia oraz układu moczowego. Przyczyną obrzęków może być również niewydolność komór serca, zaburzenia krążenia żylnego i limfatycznego. Puchnięciu stóp sprzyja też obniżone stężenie białek w surowicy krwi, które towarzyszy chorobom nerek. O ile obrzęki pojawiają się raz na jakiś czas, nie mamy czym się martwić i sami możemy sobie pomóc. Problem pojawia się w momencie, kiedy obrzęki stanowią długotrwały problem. W takiej sytuacji należy udać się do lekarza.

Jak wzmocnić odporność dziecka

źródło: pinterest
źródło: pl.Pinterest.com

Mimo, że lato w pełni i do sezonu zachorowań jeszcze sporo czasu, to jednak warto już teraz zaznajomić się z tematem odporności – jej spadku i podwyższenia. Chodzi głównie o odporność dzieci, bo to one najczęściej mają z nią największy problem.

Przyczyną obniżenia odporności u maluchów są częste infekcje, które zazwyczaj łapią w przedszkolu lub szkole. Prawda jest taka, że dzieci, które siedzą w domu z babcią lub nianią chorują rzadziej, niż te, które chodzą do przedszkola. Ale… gdy inne dzieci kichają i kaszlą nie sposób się nie zarazić. A niestety… każda następna infekcja powoduje spadek odporności.

Proces kształtowania się układu immunologicznego u dzieci jest dość skomplikowany i długotrwały. Układ odpornościowy uzyskuje pełnię zdolności obronnych dopiero około 12 roku życia. Do tego czasu rodzice powinni sami starać się o zapewnienie pociechom właściwej ochrony. W jaki sposób podnieść odporność dziecka? O tym poniżej.

Tańcz, trenuj, baw się dobrze i chudnij! Czyli co nie co o ZUMBIE

pinterest
pinterest

Zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku z dnia na dzień cieszy się coraz większym zainteresowaniem i uznaniem. Mimo, że poszczególne układy zumby nie należą do najłatwiejszych do opanowania i są dość wyczerpujące, to jednak sukcesywnie powiększają grono swoich fanek i fanów. Coraz więcej kobiet zamiast tradycyjnego wysiłku fizycznego na siłowni, wybiera zumbe. Dlaczego? Bo oprócz tego, że jest ona bezlitosnym pogromcą kalorii jest też wyśmienitą zabawą i okazją do poznania naprawdę fajnych ludzi. Zajęcia są szalenie przyjemne i co najważniejsze – bardziej przypominają wyjście do klubu z latynoską muzyką, aniżeli do klubu fitness.

Zalety zumby są nieocenione. Można by o nich opowiadać godzinami. Zumba jak mało która forma aktywności skutecznie pomaga w szybkiej utracie zbędnych kilogramów. Poza tym świetnie podkręca metabolizm, genialnie wpływa na kondycję ciała i ogólne zdrowie człowieka. Zapobiega chorobom układu krążenie, obniża poziom stresu, a  także dotlenia cały organizm. Ale o szczegółach poniżej 🙂

Relaks i zdrowie na dwóch kółkach… Zalety jazdy na rowerze

pinterest
pinterest

Z pewnością nie raz słyszeliście, że rower jest dobry na wszystko. Modeluje sylwetkę, nadaje figurze pięknych kształtów, redukuje pomarańczową skórkę, poprawia kondycję i samopoczucie, a także dodaje zdrowia i energii. A to dopiero początek!

Jeśli chcecie mieć piękne nogi i krągłą pupę już dziś pomyślcie nad zakupem dwukołowego pojazdu. Nie tylko pomoże wam pozbyć się zbędnych kilogramów, ale przy okazji poprawi wydolność układu krążenia, tym samym sprawi, że wasze serce będzie mocne jak dzwon, a także przyspieszy metabolizm, dzięki czemu tkanka tłuszczowa nie będzie gromadziła się w strategicznych partiach ciała. Już jedna godzina jazdy na rowerze pozwoli wam spalić od 300 do 600 kalorii. Musicie przyznać, że jest to dość imponujący wynik. Jeżdżąc regularnie, nie będziecie musieli odmawiać sobie ulubionych smakołyków, gdyż szybko je spalicie.

Squash – dla formy, zdrowia i dobrego samopoczucia

Squash (źródło: pinterest)
Squash (źródło: pinterest)

Squash to gra, która zdobywa coraz więcej fanów i zwolenników. Wbrew pozorom jest nie tylko popularna w męskim, ale także i damskim gronie. Nic w tym dziwnego, bowiem jest to gra bardzo dynamiczna, która pomaga poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie. Jest to gra, która w sposób harmonijny łączy przyjemne z pożytecznym. Daje nam wycisk, ale i zapewnia kawał dobrej zabawy. Osobiście zakochałam się w squashu już od pierwszego podejścia. Jestem przekonana, że i wy zauroczycie się tą formą aktywności fizycznej i nie będziecie potrafili wyobrazić sobie bez niej dalszego życia.

Pływanie – lek na całe zło

Pinterest
Pinterest

O dobroczynnych właściwościach pływania rozprawia się już od kilkunastu lat. Lekarze różnych specjalności mówią zgodnym głosem, że pływanie jest najlepszym lekiem na każde zło. Ruch w wodzie nie tylko poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, ale także modeluje sylwetkę i pomaga uporać się z cellulitem… Panie, Panowie – idziemy na basen!

Jazda na rolkach… dobra na wszystko

Pinterest.com
Pinterest.com

Lato to czas kiedy możemy pozwolić sobie na solidną dawkę ruchu na świeżym powietrzu. Warto więc ruszyć pupę z kanapy i wykorzystać piękną pogodę, póki ta nas jeszcze rozpieszcza. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam jazdę na rolkach. Mój osobisty debiut na kółkach miał miejsce około 10 lat temu. I mimo upływu czasu, rolki wciąż są moją ulubioną formą aktywności fizycznej. W sumie nie ma czemu się dziwić. Tylko rolki łączą przyjemne z pożytecznym. Przy minimum wysiłku, zapewniają maksimum efektów. Poza tym gwarantują doskonałą zabawę.