Trzy sposoby na jesienne zmęczenie

jak pokonać jesienne zmęczenie

Czas pożegnać się z latem i beztroskim czasem. Czas wrócić do rzeczywistości. Za chwilę dni będą stawać się coraz krótsze i… coraz zimniejsze. Brak słońca będzie powodować senność i zmęczenie. Jesienią chce nam się mniej niż latem. Często zapominamy o istnieniu bardzo prostych i miłych dla naszego organizmu rzeczach, które powodują wydzielanie serotoniny, dzięki której dobrze się czujemy i mamy świetny nastrój. Co robić, aby pozbyć się jesiennego zmęczenia i żeby chciało nam się bardziej? Oto trzy sprawdzone sposoby:

Tego nie jedz przed snem!

Jedzenie przed snem? Wykluczone, zwłaszcza jeśli chcemy pozostać piękni i szczupli. Nie jest tajemnicą, że najadanie się przed snem niesie za sobą kiepskie konsekwencje. Nasz metabolizm bardzo zwalnia, w efekcie czego tłuszcz hula jak oszalały. Nadprogramowe kilogramy są widoczne szybciej niż byśmy tego chcieli. Jeśli nie chcemy nadwyrężać naszego układu pokarmowego, powinniśmy jeść 2-3 godziny przed pójściem spać. O ile przegryzienie marchewki czy ogórka nie będzie jakąś większą tragedią, o tyle zjedzenie niektórych produktów może nią być. Czego szczególnie unikać wieczorową porą?

Jak efektywnie odpocząć?

skuteczny odpoczynek

Czujesz się wypalony i nic ci się nie chce? Na samo słowo „praca” reagujesz dziwnymi odruchami. Nie masz ochoty nigdzie wychodzić, bawić się z dziećmi lub uprawiać sportów? To przemęczenie. Nawet jeśli wydaje ci się, że odpoczywasz, to jeśli nie robisz tego w odpowiedni sposób, odpoczynek nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Efekt jest taki, że z dnia na dzień twój organizm zaczyna wysiadać. Co robić w takiej sytuacji? Na pewno warto opanować kilka sztuczek efektywnego wypoczynku. Oto niektóre z nich.

Dlaczego warto biegać? Oto kilka powodów

bieganie
źródło: https://pl.pinterest.com

Ruch to zdrowie! Ameryki nie odkryłam, ale zamierzam dziś odkryć przed Wami zalety z uprawiania joggingu. Bieganie stało się dziś czymś bardzo popularnym. Jest to chyba jedyna moda, która faktycznie wychodzi nam na zdrowie. Jedni biegają dla zdrowia, inni dla przyjemności, a jeszcze inni dla wyników. Każdy powód żeby zacząć jest dobry, ponieważ uczucie po wykonanym treningu jest niezastąpione. Satysfakcja z lepszej kondycji, ładniejszej sylwetki czy coraz to lepszych wyników jest nie do zastąpienia! Korzyści z uprawiania biegania jest naprawdę dużo. Ja wybrałam dla Was tylko niektóre z nich. Oto one:

Szybko się meczysz? Popraw kondycję!

młoda wysportowana kobieta ćwiczy ciało i kondycję
Zródło: zszywka.pl

Sezon zimowy sprzyja rozleniwieniu, to fakt. Ale jeśli w tym rozleniwieniu zatracimy się odrobinę za bardzo, z czasem będzie tylko gorzej. Wbrew pozorom, zima to najlepszy czas na poprawę kondycji. To czas, kiedy możemy zrobić mały remont naszego organizmu i powitać wiosnę w pełni sił. Oczywiście nie musicie od razu biegać w maratonach. Na to jeszcze przyjdzie czas. Wszystko należy robić powoli i przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Przecież chcemy poprawić kondycję, a nie zapisać się w księdze Guinessa, prawda? Jak ćwiczyć kondycję? Oto kilka skutecznych i rozsądnych pomysłów.

Obrzęki nóg – jak sobie pomóc?

Coraz więcej osób, a zwłaszcza kobiet, uskarża się na obrzęki nóg. Dyskomfort ten jest najczęściej bolączką ludzi prowadzących siedzący styl życia lub pracujących w pozycji siedzącej. Przyczyną puchnięcia nóg mogą być także schorzenia układów krążenia oraz układu moczowego. Przyczyną obrzęków może być również niewydolność komór serca, zaburzenia krążenia żylnego i limfatycznego. Puchnięciu stóp sprzyja też obniżone stężenie białek w surowicy krwi, które towarzyszy chorobom nerek. O ile obrzęki pojawiają się raz na jakiś czas, nie mamy czym się martwić i sami możemy sobie pomóc. Problem pojawia się w momencie, kiedy obrzęki stanowią długotrwały problem. W takiej sytuacji należy udać się do lekarza.

Zmęczenie, ból pleców? Czas na nowy materac!

ból pleców

Dzielimy się na sowy i skowronki, ale codzienna pobudka dla nikogo nie jest przyjemna. Dodatkowym obciążeniem i stresem będzie wstawanie z bólem pleców, sztywnym kręgosłupem i innymi tego typu dolegliwościami. Jak się okazuje jest to coraz bardziej powszechny problem, który demokratycznie dotyczy i młodszych i starszych, kobiet, mężczyzn, artystów i księgowych. Oczywiście pewne grupy zawodowe są szczególnie narażone na ból pleców. Chodzi tu oczywiście o osoby, które spędzają większość czasu w pozycji siedzącej.

Jak wzmocnić odporność dziecka

źródło: pinterest
źródło: pl.Pinterest.com

Mimo, że lato w pełni i do sezonu zachorowań jeszcze sporo czasu, to jednak warto już teraz zaznajomić się z tematem odporności – jej spadku i podwyższenia. Chodzi głównie o odporność dzieci, bo to one najczęściej mają z nią największy problem.

Przyczyną obniżenia odporności u maluchów są częste infekcje, które zazwyczaj łapią w przedszkolu lub szkole. Prawda jest taka, że dzieci, które siedzą w domu z babcią lub nianią chorują rzadziej, niż te, które chodzą do przedszkola. Ale… gdy inne dzieci kichają i kaszlą nie sposób się nie zarazić. A niestety… każda następna infekcja powoduje spadek odporności.

Proces kształtowania się układu immunologicznego u dzieci jest dość skomplikowany i długotrwały. Układ odpornościowy uzyskuje pełnię zdolności obronnych dopiero około 12 roku życia. Do tego czasu rodzice powinni sami starać się o zapewnienie pociechom właściwej ochrony. W jaki sposób podnieść odporność dziecka? O tym poniżej.

Tańcz, trenuj, baw się dobrze i chudnij! Czyli co nie co o ZUMBIE

pinterest
pinterest

Zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku z dnia na dzień cieszy się coraz większym zainteresowaniem i uznaniem. Mimo, że poszczególne układy zumby nie należą do najłatwiejszych do opanowania i są dość wyczerpujące, to jednak sukcesywnie powiększają grono swoich fanek i fanów. Coraz więcej kobiet zamiast tradycyjnego wysiłku fizycznego na siłowni, wybiera zumbe. Dlaczego? Bo oprócz tego, że jest ona bezlitosnym pogromcą kalorii jest też wyśmienitą zabawą i okazją do poznania naprawdę fajnych ludzi. Zajęcia są szalenie przyjemne i co najważniejsze – bardziej przypominają wyjście do klubu z latynoską muzyką, aniżeli do klubu fitness.

Zalety zumby są nieocenione. Można by o nich opowiadać godzinami. Zumba jak mało która forma aktywności skutecznie pomaga w szybkiej utracie zbędnych kilogramów. Poza tym świetnie podkręca metabolizm, genialnie wpływa na kondycję ciała i ogólne zdrowie człowieka. Zapobiega chorobom układu krążenie, obniża poziom stresu, a  także dotlenia cały organizm. Ale o szczegółach poniżej 🙂

Relaksacyjne małe co nie co, czyli weekend w Spa

Weekend Spa (źródło: pinterest)
Weekend Spa (źródło: pinterest)

Nie da się ukryć, że tempo życia w dzisiejszych czasach jest zawrotne. Coraz mniej śpimy, a coraz więcej pracujemy. Coraz więcej mamy też obowiązków w domu. Jesteśmy bardziej zestresowani, znerwicowani i zmęczeni, co z kolei odbija się na naszym samopoczuciu i zdrowiu. I nawet gdybyśmy zadbali o przysłowiowe 15 minut snu w ciągu dnia, nie zregenerujemy organizmu tak, jakbyśmy tego chcieli. Jedynym rozwiązaniem na naładowanie akumulatorów jest pobyt w Spa. Oczywiście nie musimy od razu wyjeżdżać na nie wiadomo jak długo. Jeden weekend Spa w zupełności wystarczy.