Cellulit, czyli pomarańczowa skórka

jak zwalczyć cellulit

Cellulit, nazywany również pomarańczową skórką to prawdziwa zmora współczesnych kobiet. Jeszcze do niedawna biczowano nas, że same jesteśmy sobie winne. Może w niektórych przypadkach tak jest, ale naprawdę jest niewielki odsetek. Większość problemów związanych z cellulitem bierze się z zaburzonej gospodarki hormonalnej. Nierzadko też pomarańczowa skóra jest następstwem przyjmowania leków hormonalnych. Dziewczyny, które przyjmują tabletki antykoncepcyjne są bardziej narażone na pojawienie się cellulitu niż te, które tabletek nie biorą. Tak czy siak – pomarańczowa skórka nie prezentuje się ładnie i bywa głównym źródłem kompleksów. Jak sobie z nią radzić?

Zgrabna pupa – przydatne ćwiczenia

ćwiczenia na zgrabną pupę

Kształtna i jędrna pupa to marzenie każdej kobiety. Krągłe pośladki wspaniale wyglądają nie tylko w sukienkach, ale także w zwykłych jeansach. To chyba największy atrybut kobiecości. Niestety jak to mówią specjaliści: nic nie dzieje się samo z siebie. Ładna pupa sama się nie zrobi, zwłaszcza jak większość wolnego czasu lubimy spędzać na kanapie przed telewizorem. Co więc robić, aby nasze „siedzenie” ani nie było zbyt duże, ani też zbyt płaskie? To proste! Przede wszystkim ćwiczyć. Odpowiednia dawka ruchu sprawi, że pupa będzie idealna lub przynajmniej bliska ideałowi.

Redukcja – poznaj główne jej zasady

zasady redukcji

W ostatnim czasie dużo mówi się o redukcji. Nagle stała się ona głównym trendem w odchudzaniu. Jeśli śledzisz na Instagramie konta osób aktywnych lub odchudzających się, to na pewno natknęłaś się na termin redukcji. Bo redukcja to pierwsze, co powinnyśmy zrobić chcąc schudnąć. Większość osób niewłaściwie postrzega redukcję. Myśli, że polega ona na odmawianiu sobie wszystkiego, wiecznym siedzeniu na siłowni czy niedojadaniu. Tymczasem prawda wygląda zupełnie inaczej. Właściwie przeprowadzona redukcja może być fajnym czasem!

Tego nie jedz przed snem!

Jedzenie przed snem? Wykluczone, zwłaszcza jeśli chcemy pozostać piękni i szczupli. Nie jest tajemnicą, że najadanie się przed snem niesie za sobą kiepskie konsekwencje. Nasz metabolizm bardzo zwalnia, w efekcie czego tłuszcz hula jak oszalały. Nadprogramowe kilogramy są widoczne szybciej niż byśmy tego chcieli. Jeśli nie chcemy nadwyrężać naszego układu pokarmowego, powinniśmy jeść 2-3 godziny przed pójściem spać. O ile przegryzienie marchewki czy ogórka nie będzie jakąś większą tragedią, o tyle zjedzenie niektórych produktów może nią być. Czego szczególnie unikać wieczorową porą?

Jak się pozbyć boczków

boczki

Boczki to prawdziwa zmora wielu kobiet. Wbrew pozorom nie dotyczą wyłącznie dziewczyn otyłych. Równie często występują u szczupłych i smukłych. Winowajcą i główną przyczyną powstania boczków jest nieregularne spożywanie posiłków. Dodatkowo, bardzo często za boczkami stoi dieta bogata w węglowodany proste i nasycone tłuszcze. Dobra wiadomość w tym jest taka, że z boczkami można walczyć i co ważne – walkę można wygrać. Co robić, aby pozbyć się niechcianych boczków?

Chcesz mieć piękne ramiona? Zastosuj te triki!

sposoby na ładne ramiona
żródło: https://pl.pinterest.com

Szczupła talia i ładnie zarysowane biodra to nie jedyna broń kobieca. Są jeszcze ramiona! One również potrafią zwracać na siebie uwagę i wzbudzać „ochy” czy „achy”. Pod warunkiem oczywiście, że są zadbane. Niestety, aby mieć piękne ramiona musimy trochę nad nimi popracować. W przeciwnym razie szybko utracą swoją jędrność, a co za tym idzie – nie będą już tak pięknie prezentować się w letniej sukience na ramiączkach. Istnieje kilka sposobów na piękne ramiona. Najlepiej wdrożyć w życie wszystkie naraz. Wtedy efekt wow gwarantowany!

Szybko się meczysz? Popraw kondycję!

młoda wysportowana kobieta ćwiczy ciało i kondycję
Zródło: zszywka.pl

Sezon zimowy sprzyja rozleniwieniu, to fakt. Ale jeśli w tym rozleniwieniu zatracimy się odrobinę za bardzo, z czasem będzie tylko gorzej. Wbrew pozorom, zima to najlepszy czas na poprawę kondycji. To czas, kiedy możemy zrobić mały remont naszego organizmu i powitać wiosnę w pełni sił. Oczywiście nie musicie od razu biegać w maratonach. Na to jeszcze przyjdzie czas. Wszystko należy robić powoli i przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Przecież chcemy poprawić kondycję, a nie zapisać się w księdze Guinessa, prawda? Jak ćwiczyć kondycję? Oto kilka skutecznych i rozsądnych pomysłów.

Zmęczenie, ból pleców? Czas na nowy materac!

ból pleców

Dzielimy się na sowy i skowronki, ale codzienna pobudka dla nikogo nie jest przyjemna. Dodatkowym obciążeniem i stresem będzie wstawanie z bólem pleców, sztywnym kręgosłupem i innymi tego typu dolegliwościami. Jak się okazuje jest to coraz bardziej powszechny problem, który demokratycznie dotyczy i młodszych i starszych, kobiet, mężczyzn, artystów i księgowych. Oczywiście pewne grupy zawodowe są szczególnie narażone na ból pleców. Chodzi tu oczywiście o osoby, które spędzają większość czasu w pozycji siedzącej.

Bycie fit jest modne!

źródło: cityfit.pl
źródło: cityfit.pl

Bycie fit jest obecnie tak samo modne, jak trampki Converse czy spodnie rurki. Zdrowy styl życia promują wspaniałe kobiety, które naprawdę chce się naśladować. Wystarczy tylko wspomnieć Ewę Chodakowską i Annę Lewandowską. Nie oszukujmy się – każda z nas chciałaby mieć taki brzuch jak Ewka czy Ania. Ba! Każda z nas może mieć i taki brzuch i taką pupę i nawet takie nogi. Wystarczy odrobina dobrych chęci i wytrwanie w postanowieniach.

Poważny problem: nadwaga

źródło: calominal.pl
źródło: calominal.pl

Nadwaga to prawdziwa zmora XXI wieku. Już co druga osoba w naszym kraju cierpi na otyłość. Otyli są nie tylko dorośli. Otyłe są również dzieci. Tych ostatnich z dnia na dzień przybywa. Tkanka tłuszczowa zwykła się odkładać zależnie od płci. U kobiet typowa jest otyłość brzuszna, w okolicach ud i pośladków. U mężczyzn charakterystyczna jest otyłość w rejonie jamy brzusznej.

Otyłość jest problemem nie tylko wagi estetycznej, ale także zdrowotnej. Nadwaga (nawet ta niewielka) może prowadzić do wielu zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu. Może sprzyjać rozmaitym chorobom, w tym miażdżycy, nadciśnieniu tętniczemu, cukrzycy typu 2. Otyłość to także krótka droga do zmian zwyrodnieniowych w obrębie stawów i kręgosłupa.