6 sposobów na wzmocnienie odporności

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

odporność organizmu

Lada moment i nastanie pogoda, która będzie sprzyjać łapaniu wirusów i bakterii. Wszyscy wkoło będą kaszleć i kichać. Jeśli w porę nie zadbamy o nasz układ odpornościowy, wówczas i nas dopadnie choróbsko. Tylko sprawny i silny układ immunologiczny ochroni nasz organizm przed chorobami sezonowymi. Co zatem zrobić, aby odpowiednio się przygotować i sprawić, by układ odpornościowy działał jak należy i chronił nas jak należy? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, wystarczy przestrzegać 10 podstawowych zasad!

  1. Zdrowa dieta

Zbilansowana dieta to podstawa budowania odporności. Jeśli więc nie dbasz o jakość spożywanego jedzenia, jesz byle co i byle gdzie, zajadasz się jedzeniem typu fast food to wówczas niszczysz swoje zdrowie i swoją odporność. Chcąc ustrzec się infekcji sezonowych, należy zaprzyjaźnić się z warzywami i owocami. Należy również zadbać o higienę jedzenia, a więc nie jeść w pośpiechu, dokładnie przeżuwać każdy kęs, jeść regularnie.

  1. Nawodnienie

Aby cieszyć się zdrowie musimy nawadniać swój organizm! Dzięki temu nasze organy będą prawidłowo funkcjonować, a bez tego nie ma mowy o wysokiej odporności.

  1. Pożegnanie słodyczy

Mimo, że słodycze poprawiają humor, to jednak niszczą odporność. Niestety. Przeprowadzone badania naukowe pokazały, że już jedna łyżeczka cukru jest w stanie zaburzyć prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Aby uchronić się przed chorobami, warto zrezygnować ze słodkich przekąsek i zaprzyjaźnić się z tymi zdrowszymi. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zajadanie się orzechami lub owocami.

  1. Unikanie stresu

Stres to cichy zabójca naszej odporności. W czasie stresu wydziela się adrenalina i kortyzol, czyli hormony, które paraliżują układ odpornościowy. To właśnie dlatego długotrwały stres sprzyja przeziębieniom. Mimo, że nie jest łatwo pozbyć się stresu, to jednak powinniśmy podjąć wysiłek aby go zminimalizować. Dobrze sprawdzi się tu aktywność fizyczna, np. bieganie. Świetne efekty przyniesie też joga, która złagodzi napięcie i pomoże pozbyć się stresu.

  1. Odpowiednia ilość snu

Sen wzmacnia odporność. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Organizm, który jest przemęczony i pozbawiony regeneracji, zwyczajnie się psuje i odmawia posłuszeństwa. Aby nasza odporność działała jak należy, powinniśmy spać minimum 6-7 godzin.

  1. Aktywność fizyczna

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna wzmacnia odporność organizmu. Ruch jest niezbędny do życia! Podczas aktywności fizycznej w wydzielanym pocie znajdują się szkodliwe substancje, a wiec organizm oczyszcza się z tego, co zbędne! Warto wybrać aktywność, która sprawia nam najwięcej frajdy i oddawać się jej przynajmniej 4 razy w tygodniu.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.