Cellulit, czyli pomarańczowa skórka

jak zwalczyć cellulit

Cellulit, nazywany również pomarańczową skórką to prawdziwa zmora współczesnych kobiet. Jeszcze do niedawna biczowano nas, że same jesteśmy sobie winne. Może w niektórych przypadkach tak jest, ale naprawdę jest niewielki odsetek. Większość problemów związanych z cellulitem bierze się z zaburzonej gospodarki hormonalnej. Nierzadko też pomarańczowa skóra jest następstwem przyjmowania leków hormonalnych. Dziewczyny, które przyjmują tabletki antykoncepcyjne są bardziej narażone na pojawienie się cellulitu niż te, które tabletek nie biorą. Tak czy siak – pomarańczowa skórka nie prezentuje się ładnie i bywa głównym źródłem kompleksów. Jak sobie z nią radzić?

Sposoby na zgrabne uda

sposoby na zgrabne uda

Ostatnio było o zgrabnej pupie, to teraz czas na zgrabne nogi. Niestety, podobnie jak uda nie są one dziełem genów, a solidnej pracy i samokontroli. Jeśli nie poświęcimy naszym nogom, a zwłaszcza udom odpowiednio dużo czasu, stracą swą jędrność i pokryją się cellulitem. W przypadku ud, sama dieta to za mało, choć oczywiście warto pilnować tego, co ląduje na talerzu. Sekretem zgrabnych ud jest aktywność fizyczna. Jeśli będziemy żyć aktywnie i nie spoczniemy na kanapie, nie będziemy musiały wydawać majątku na „cud kosmetyki” redukujące skórkę pomarańczową. Jakie ćwiczenia na uda sprawdzą się najlepiej?

Zgrabna pupa – przydatne ćwiczenia

ćwiczenia na zgrabną pupę

Kształtna i jędrna pupa to marzenie każdej kobiety. Krągłe pośladki wspaniale wyglądają nie tylko w sukienkach, ale także w zwykłych jeansach. To chyba największy atrybut kobiecości. Niestety jak to mówią specjaliści: nic nie dzieje się samo z siebie. Ładna pupa sama się nie zrobi, zwłaszcza jak większość wolnego czasu lubimy spędzać na kanapie przed telewizorem. Co więc robić, aby nasze „siedzenie” ani nie było zbyt duże, ani też zbyt płaskie? To proste! Przede wszystkim ćwiczyć. Odpowiednia dawka ruchu sprawi, że pupa będzie idealna lub przynajmniej bliska ideałowi.

Redukcja – poznaj główne jej zasady

zasady redukcji

W ostatnim czasie dużo mówi się o redukcji. Nagle stała się ona głównym trendem w odchudzaniu. Jeśli śledzisz na Instagramie konta osób aktywnych lub odchudzających się, to na pewno natknęłaś się na termin redukcji. Bo redukcja to pierwsze, co powinnyśmy zrobić chcąc schudnąć. Większość osób niewłaściwie postrzega redukcję. Myśli, że polega ona na odmawianiu sobie wszystkiego, wiecznym siedzeniu na siłowni czy niedojadaniu. Tymczasem prawda wygląda zupełnie inaczej. Właściwie przeprowadzona redukcja może być fajnym czasem!

Proste sposoby na zachowanie szczupłej sylwetki

jak szybko schudnąć

Każda z nas chce być piękna i szczupła. Walcząc o smukłe kształty nierzadko katujemy się na siłowni i odmawiamy sobie smakołyków. Czasami udaje nam się uzyskać wymarzoną figurę, a czasami dość szybko wracamy do „starej” sylwetki. A prawda jest taka, że wcale nie musimy cierpieć na efekt jojo. Odchudzanie wcale nie musi być drogą przez mękę. Możemy w dość prosty sposób zrzucić zbędne kilogramy, a uzyskanymi efektami cieszyć się przez długi czas. Jak to zrobić? Istnieje kilka przydatnych trików. Poniżej masz szansę poznać te najważniejsze!

Jak poprawić metabolizm?

jak przyspieszyć metabolizm

Metabolizm – termin ten nierzadko pojawia się na ustach lekarzy i dietetyków. Szczególnie poruszany jest przy okazji diet i osób, które borykają się z nadwagą. Mówi się wtedy o wolnym metabolizmie, który utrudnia proces chudnięcia. Tylko nieliczni szczęściarze mogą poszczycić się szybkim metabolizmem, które nie powoduje odkładania się tkanki tłuszczowej. Mimo, że w dużej mierze metabolizm jest naszym dziedzictwem i wynika z genów, to jednak my sami również możemy mu pomóc i zawrócić go na dobre tory. Jak poprawić metabolizm? O tym poniżej!

6 sposobów na wzmocnienie odporności

odporność organizmu

Lada moment i nastanie pogoda, która będzie sprzyjać łapaniu wirusów i bakterii. Wszyscy wkoło będą kaszleć i kichać. Jeśli w porę nie zadbamy o nasz układ odpornościowy, wówczas i nas dopadnie choróbsko. Tylko sprawny i silny układ immunologiczny ochroni nasz organizm przed chorobami sezonowymi. Co zatem zrobić, aby odpowiednio się przygotować i sprawić, by układ odpornościowy działał jak należy i chronił nas jak należy? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, wystarczy przestrzegać 10 podstawowych zasad!

Trzy sposoby na jesienne zmęczenie

jak pokonać jesienne zmęczenie

Czas pożegnać się z latem i beztroskim czasem. Czas wrócić do rzeczywistości. Za chwilę dni będą stawać się coraz krótsze i… coraz zimniejsze. Brak słońca będzie powodować senność i zmęczenie. Jesienią chce nam się mniej niż latem. Często zapominamy o istnieniu bardzo prostych i miłych dla naszego organizmu rzeczach, które powodują wydzielanie serotoniny, dzięki której dobrze się czujemy i mamy świetny nastrój. Co robić, aby pozbyć się jesiennego zmęczenia i żeby chciało nam się bardziej? Oto trzy sprawdzone sposoby:

Wino zamiast siłowni?

dlaczego warto pić wino

Ktoś nas zachęca do picia wina zamiast biegania na siłownię. Kto taki? Niejacy badacze z kanadyjskiego Uniwersytetu Alberta. Odkryli oni bowiem, że w czerwonym winie znajduje się związek zwany resweratol, który poprawia pracę mięśni, serca i kości! Co więcej – ci sami badacze wykazali, że działa to tak samo dobrze, jakbyście poszli na siłownię! Po co zatem kupować karnet, jak można zakupić butelkę wina i odnieść takie same korzyści 😉 Oczywiście żart. Może i wino zapewnia te same korzyści, co dobry trening. Jest tylko jedno „ale”. Pomyślcie sobie, co by się stało, gdybyśmy po wino sięgali tak często, jak zwykliśmy biegać na siłownię? No więc właśnie!

Czego nie jeść przed bieganiem

czego nie jeść przed bieganiem

Bieganie to sport, który staje się coraz bardziej popularny i zyskuje coraz więcej zwolenników. Szczególnie w dużych miastach, jak np. Warszawa widać wyraźnie, jak dużo osób biega. Bieganie daje świetne efekty. Nie tylko pomaga schudnąć i wysmuklić sylwetkę, ale także poprawia kondycję i wydolność organizmu, uczy samodyscypliny, kształtuje charakter. Biegać może każdy, kto nie ma większych problemów zdrowotnych. To chyba jeden z tańszych sportów. Poza butami, w które warto zainwestować nie liczy się cała reszta. Możesz biegać w dresach lub legginsach, bluzie, podkoszulku lub wyciągniętym t-shircie. To nie ma znaczenia. Poza butami, bardzo ważny jest jadłospis biegacza. To, co jemy przed treningiem ma wpływ na jakość biegania. Czego nie kłaść na talerz przed bieganiem?