Styczniowa walka o klienta w klubach fitness i nie tylko

Styczeń to nie czas postanowień a pierwszych realizacji planu, który urodził się w głowie już po świętach bożonarodzeniowych. To zwykle końcówka grudnia daje nam czas na przemyślenia, które doprowadzają do większych lub mniejszych zmian w naszym życiu i czasie wolnym. Siłownie są wtedy pełne ludzi a vouchery na zabiegi kosmetyczne i różne formy wypoczynku, sprzedają się na pniu. My klienci nie zdajemy sobie sprawy, jak silna jest walka o klienta w tej branży. Szczególnie widać to po klubach fitness i SPA.

Dobra promocja to sprzedany karnet – czy abo na pewno?

klub fitness z dużą ilością sprzętu
źródło: http://foter.com/

W styczniu czy lutym promocja branży sportowej nie ma takiego znaczenia jak w okresie wakacyjnym i na jesieni. Ludzie sami lecą na siłownie w poszukiwaniu efektów. Nawet w marcu wiele kobiet i panów budzi się z zimowego letargu, mając przynajmniej 5 kilogramów tłuszczyku za dużo, który zasłania ich płaski brzuszek. Dobry klub fitness promuje się przez cały rok. Sam posiadam newslettery przynajmniej kilku siłowni sieciowych. Przynajmniej raz w miesiącu dostaję od nich jakąś informację o promocji, darmowym treningu, a nawet pierwszej lekcji u trenera personalnego za darmo. Ten sposób promocji jest bardzo dobry i faktycznie działa przez cały rok. Bo co innego może zapewnić siłownia? Duże sieciówki oprócz najlepszego sprzętu treningowego dają też usługi dodatkowe w postaci sauny, masażu, a nawet basenu. Nie każdy lubi klimat takich klubów, ale trzeba przyznać, że mają rozmach i niezłe zaplecze. W styczniu klienci walą do siłowni drzwiami i oknami. Jednak co dzieje się w lutym? Towarzystwo zaczyna się wykruszać. Odpadają najmniej zmotywowani. Jak ich utrzymać?

malunki na ścianie w klubie fitness
źródło: http://foter.com/

Utrzymać klienta to niełatwe zadanie

Ten problem występuje nie tylko w branży fitness, ale również w szkołach tańca, walk sportowych MMA i innych sztuk walki, a także w aktywności amatorskich sportów drużynowych. Gdy na początku populacja trenujących w klubie X wynosiła 1000 osób, to po 30 dniach ponad 30% karnetów nie zostanie przedłużona. Strata na poziomie 30% zysków nie jest najgorsza. Kolejne 2 miesiące redukują ilość trenujących o kolejne 30-40%.

kettlebell
źródło: http://foter.com/

Z tym problemem walczy się na kilka sposobów. Najczęściej podtyka się pod nos trenera personalnego. Jeżeli trener jest osobą wykwalifikowaną z dużą wiedzą teoretyczną i praktyczną oraz dobrym motywatorem to na 90% zatrzyma klienta na kolejny jeden miesiąc. Niektórzy z klientów zostaną na 3 lub 6 miesięcy. Efekty pracy z trenerem są dużo lepsze niż samodzielna praca nad sobą. Widząc te efekty klient, jest przekonany, że zrobił dobrze. Niektórzy szybko rezygnują z opłacania treningów personalnych, bo to w dalszym ciągu droga usługa. Mając zbyt małą wiedzę, mimo kilku tygodni treningów z trenerem, wracają do punktu wyjścia lub robią dużo mniejszy progres. Najważniejsze by klient został na siłowni. Trener personalny ma gorzej, ponieważ sam musi namawiać na wspólny trening. Wiele siłowni nie płaci im, a jedynie pozwala pracować na swojej siłowni za pewien procent zarobionych pieniędzy z personalnych treningów.

Nadchodzący i kolejny rok będą takie same jak zawsze. Moda na fitness w mojej opinii wcale nie jest tak silna, by każdy człowiek chciał na siłownie chodzić. Równie dobrze można trenować w domu. Lub uprawiać sport niewymagający hantli i specjalistycznych maszyn z klubu fitness.

Oceń wpis!
[Total: 0 Average: 0]

Żaneta Jasina

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.