Zdrowe śniadanie dla ucznia

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

śniadanie

Licznie przeprowadzane badania udowodniły, że dzieci, które regularnie jedzą zdrowe i pożywne śniadanie, osiągają lepsze wyniki w nauce, są zdrowsze i mają więcej energii. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Co do tego nie było, nie ma i nie będzie żadnych wątpliwości. Jedząc śniadanie niedługo po przebudzeniu, dostarczamy energii niezbędnej do szybszego rozruszania organizmu po nocnym wypoczynku. Poza tym, pożywne śniadanie dostarcza dziecku energii tak niezbędnej do wytężania umysłu w szkole. Bez zdrowego pierwszego posiłku ani rusz! Niestety, wciąż wielu rodziców ma problem ze śniadaniami dla swoich pociech. Zazwyczaj wynika to z faktu, że podawane dziecku kanapki szybko się nudzą i tym samym dzieciaki zaczynają kręcić nosem na ich widok. A wcale nie musi tak być. Śniadanie dla dziecka nie musi być nudne. Z powodzeniem może być i smaczne i zdrowe jednocześnie. Poniżej znajdziecie kilka fajnych pomysłów na śniadania dla swoich pociech 🙂

  1. Owsianka ze świeżymi owocami

Owsianka to najprostsza alternatywa dla kanapki. Wybierz płatki owsiane górskie, wsyp do miseczki 3 łyżki, dodaj kilka rodzynek i orzechów. Korzystaj z sezonowych owoców. Sierpień to dobry czas na borówki i maliny, więc dorzuć garść do miseczki i wszystko zalej mlekiem. Pozostaw na kilka minut, aby płatki lekko nasiąkły. Nie musisz ich gotować. Takie śniadanie dostarczy dziecku niezbędnych witamin i składników mineralnych, a do tego zapewni energię na cały dobry dzień!

  1. Pieczywo pełnoziarniste z pastą jajeczną

Inną, ale równie smaczną co owsianka, alternatywą dla klasycznej suchej kanapki z sera i wędliny będzie razowy chleb lub bułka grahamka z pastą jajeczną. 3 jajka ugotowane na twardo pokrój na połówki i rozgnieć na drobno widelcem. Dodaj przyprawy, posiekany szczypiorek lub rzodkiewkę, o ile maluch nie kręci na nią nosem. Wszystko wymieszaj z łyżką jogurtu naturalnego i łyżką majonezu. Posmaruj bułkę obficie pastą jajeczną, a na wierzch połóż liść sałaty i plaster pomidora. Jest kolorowo, smacznie, zdrowo i na pewno nie nudno.

  1. Płatki śniadaniowe

płatki śniadanioweA może zamiast owsianki, płatki śniadaniowe? Dzieciaki wręcz za nimi przepadają. Płatki śniadaniowe możemy zaserwować z mlekiem lub jogurtem. Aby nie było nudno, warto każdego dnia podawać je z innym mlekiem – kokosowym, migdałowym, sojowym o smaku czekolady lub wanilii. Ale uwaga! Płatki śniadaniowe należy wybierać z dużym rozsądkiem. Niektóre z dostępnych w sklepach, poza cukrem, nie mają zbyt wiele do zaoferowania. Zawsze warto wybierać produkty sprawdzone, które cieszą się pozytywną opinią dietetyków, jak np. płatki śniadaniowe Nestle. Wszystkie płatki Nestle są produkowane z udziałem składników pełnoziarnistych, co oznacza, że są zdrowe i pożywne. Taka miseczka śniadaniowa wypełniona mlekiem i płatkami dostarczy dziecku ważnych dla zdrowia witamin i składników mineralnych, takich jak wapń i żelazo.

  1. Batony zbożowe

batony zbożowePierwsze śniadanie, to jedno. Warto również pamiętać o drugim śniadaniu i zapakować dziecku do szkoły np. batony zbożowe. Nie dość, że są one smaczną przekąską, to na dodatek stanowią doskonałe źródło ważnych witamin i składników mineralnych. Dzieci chętnie zjedzą batony zbożowe. Jeśli dodacie do nich jabłko lub inny owoc, wówczas możecie być spokojni o swoje pociechy. Krzywda na pewno im się nie stanie 🙂

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.