Słonecznik – nie tylko smaczny, ale i bardzo zdrowy

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
źródło: felixpolska.pl
źródło: felixpolska.pl

Uwielbiamy skubać słonecznik. Uwielbiamy raczyć się nim podczas oglądania filmów i czytania książek. Pestki słonecznika uzależniają. Trzeba jednak powiedzieć, że tego typu uzależnienie tylko wychodzi nam na zdrowie. Oczywiście, jeśli po pestki słonecznika sięgamy w rozsądnych ilościach 🙂

Słonecznik świetnie działa na kondycję skóry i wygląd włosów. Dobry wpływ ma także na mózg i koncentrację. Chroni przed chorobami serca i przeciwdziała rozwojowi prostaty. Wykazuje zbawienny wpływ na pracę układu nerwowego oraz poprawę przemiany materii. Kiełki słonecznika wzmacniają zęby i kości, a także dostarczają dużych ilości białka.

Słonecznik to smaczna i zdrowa przekąska. Te skromne z pozoru pestki stanowią skarbnicę cennych substancji odżywczych. W słoneczniku znajdziemy zarówno witaminy, jak i minerały. Nie brakuje w nim także nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ale od początku. Poniżej znajdziecie wszystkie cenne wartości odżywcze słonecznika (sprawdź).

Zdrowe tłuszcze

Pestki słonecznika to przede wszystkim duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega 3 i omega 6, które to skutecznie zapobiegają miażdżycy, zawałom serca, arytmii serca i udarom mózgu. Ponadto, omega 3 i omega 6 są bardzo ważne w zachowaniu zdrowia, urody i młodości. Substancje te opóźniają procesy starzenia się organizmu. Dodatkowo zmniejszają stężenie cholesterolu całkowitego i frakcji LDL. Są także bardzo ważne w prawidłowym wzroście dzieci.

Cenny błonnik

Wśród wartości odżywczych słonecznika nie można zapomnieć o błonniku, który korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego i przyspiesza usuwanie z organizmu szkodliwych toksyn. Zapewnia także szybsze uczucie sytości, a w połączeniu z innymi substancjami zawartymi w słoneczniku – daje „mieszankę” znakomicie spalającą tkankę tłuszczową.

Bomba witaminowa i skarbnica minerałów

Słonecznik, z czego często nie zdajemy sobie sprawy, jest cennym źródłem witamin. Znajdziemy w nim zarówno witaminę E, zwaną witaminą młodości, jak również witaminę A, D i B6. Ta ostatnia jest niezwykle cenna chociażby ze względu na to, że uczestniczy w syntezie białek i produkcji krwinek czerwonych.

Nasiona słonecznika poza witaminami, dostarczają nam także wielu cennych pierwiastków. Znajdziemy w nich zarówno kwas foliowy, jak również potas (określany mianem pierwiastka życia), żelazo i wapń. Jedzenie słonecznika jest polecana osobom zmagającym się z problemem trądziku. A to wszystko ze względu na zawartość cynku. Obecny w słoneczniku cynk działa jak najlepsza kuracja oczyszczająca i lekko wysuszająca, dlatego stany zapalne ulegają znacznej redukcji, a przebarwienia i zaczerwienienia wywołane pryszczami znacznie mniej widoczne.

 

 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.