Dlaczego warto jeść kaszę i mąkę gryczaną?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
kasza gryczana
źródło: http://infozdrowie.pl

Nie każdy za nią przepada, ale każdy powinien włączyć ją do swojej diety. O czym mowa? Oczywiście o kaszy i mące gryczanej. Produkty te są szalenie zdrowe, a poza tym bardzo wszechstronne. Tak naprawdę przy ich użyciu można skomponować naprawdę smaczne menu na każdy dzień tygodnia. Ja sama mąkę gryczaną wykorzystuję na sto różnych sposobów. Piekę z niej ciasta, chleby i ciasteczka. Sama kasza gryczana zajmuje u mnie jedno z najważniejszych miejsc. To właśnie z niej piekę najpyszniejszy pod słońcem chleb bezglutenowy! Dlaczego warto jeść mąkę i kaszę gryczaną? Oto kilka powodów.

  1. Mąka z ziaren gryki – naturalnie bezglutenowa

Ziarna gryki z natury pozbawione są glutenu. A to oznacza, że mąka gryczana powinna na stałe zagościć w domach osób chorujących na celiakię lub zmagających się z nietolerancją glutenu. Mając pod ręką taką mąkę, możemy mieć pewność, że przygotowane z niej dania nie będą nas uczulać i nie spowodują nieprzyjemnych dolegliwości, jak wysypka, wzdęcia czy bóle brzucha.

  1. Gryka to bogate źródło błonnika

Ziarna gryki to cenne źródło błonnika pokarmowego – tak niezbędnego dla zachowania zdrowia i szczupłej sylwetki. Błonnik zapobiega zaparciom, przyspiesza wypróżnianie, wiąże toksyny i usuwa je z jelita. Chroni też błonę śluzową jelita grubego przed nowotworami. Błonnik wiąże kwasy żółciowe i zmniejsza ich ponowne wchłanianie w okrężnicy, co pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu.

  1. Gryka jest bogatym źródłem rutyny

Stwierdzono, że rutyna ma działanie przeciwzapalne i zapobiega powstawaniu skrzepów płytek krwi wewnątrz naczyń krwionośnych, dlatego może być świetnym lekarstwem na hemoroidy i zaburzenia krzepnięcia.

  1. Gryka jest dobrym źródłem witaminy E

Witamina E ma ogromną moc, ponieważ zapobiega uszkodzeniom komórek i wspiera zdrowie. Ziarna gryki mają bardzo dużo witamin z grupy B, zwłaszcza ryboflawiny i niacyny. Jedna szklanka kaszy gryczanej pokrywa aż 21% dziennego zapotrzebowania na magnez i 12% dziennego zapotrzebowania na fosfor i miedz.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.