Jedz chia na zdrowie!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
Pudding Chia
Szałwia hiszpańska źródło: pl.Pinterest.com

Chia czyli inaczej mówiąc szałwia hiszpańska to ‚wynalazek”, na punkcie którego oszalał cały świat. W Polsce również te niepozorne ziarenka robią oszałamiającą karierę. Dlaczego? Bo posiadają wyjątkowe wartości odżywcze i niesamowite właściwości zdrowotne. Nasiona chia zawierają o wiele więcej kwasów omega 3 niż uchodzący za ich skarbnicę łosoś. Zawierają też o wiele więcej żelaza niż szpinak i o wiele więcej składników odżywczych, niż każdy inny produkt. W swoim składzie zawierają dużo błonnika i manganu. Posiadają też dużo białka i węglowodanów złożonych. Organizm ławo je trafi i dzięki nim funkcjonuje na lepszych obrotach. Chia dodają nie tylko zdrowia, ale i energii.

Co kryją w sobie chia?

Oprócz wspomnianych wcześniej dużych ilości omega 3, naturalnego błonnika pokarmowego i manganu, nasionka chia zawierają także dużo witamin i minerałów. Znajdziemy w nich m.in. witaminę A, B1, B3, wapń, fosfor, żelazo, cynk, magnez i niacynę.

Dla kogo nasiona chia?

Dla każdego! Maleńkie nasionka powinny znaleźć się w diecie każdego, kto dba o zdrowy styl życia i zdrowy sposób odżywiania się. W sposób szczególny po chia powinny sięgać osoby walczące z nadprogramowymi kilogramami. Dlaczego? Bo zawarty w nasionach chia błonnik działa prawdziwe cuda. Na długo zapewnia uczucie sytości, a przy okazji wspomaga procesy trawienne. Podkręca metabolizm i zapewnia lepsze spalanie. Dzięki temu, że chia nie są wcale kaloryczne, używa się ich w celu zmniejszenia wagi ciała.

Nasiona chia zwiększają wydatek energetyczny organizmu i jego kondycję, dlatego też powinny być używane przez osoby prowadzące aktywny styl życia. Dzięki temu, że chia poprawiają także funkcjonowanie mózgu, powinny być używane przez osoby pracujące umysłowo.

Po chia powinny sięgać także osoby nie jedzące mięsa. Niepozorne nasionka zapewnią nie tylko odpowiednie ilości białka, ale także żelaza. Dzięki temu uchronią przed anemią i dodadzą sił.

Chia to także doskonała propozycja dla diabetyków, gdyż spowalniają wchłanianie cukrów i pomagają redukować ich poziom we krwi. Co ciekawe, chia to również ciekawa propozycja dla osób z problemami stawowymi. Nasiona pomagają w walce z bólem i stanami zapalnymi stawów.

Nasiona chia to także idealne rozwiązanie dla wszystkich, którym zależy na atrakcyjnym wyglądzie. Nasionka pozwalają utrzymać młodość, a także poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci.

Jak to się je?

Nasiona chia są tak wszechstronne, że z powodzeniem można je serwować na różne sposoby. Świetnie smakują na surowo lub w rozmaitych potrawach. Można dodawać je do jogurtów, koktajli i deserów. Można dodawać do owsianki i wypieków. W połączeniu z mlekiem (np. kokosowym) i owocami tworzą wyśmienity pudding.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.