Dieta i suplementy – dla sportowców czy amatorów?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...
odżywianie na codzień
źródło: http://i.iplsc.com/mlode-pokolenie-wybiera-najlepsze-i-najbardziej-naturalne-pr/00039CGN92KPRSQA-C116-F4.jpg

Internet jest pełen mieszających w głowie informacji. Zwłaszcza tych dotyczących treningu i odżywiania. Źle sformułowane pytania i odpowiedzi sprawiają, że niektórzy tracą motywację do treningu. Inni kompletnie nie wiedzą, że 1/3 sukcesu w sporcie leży w jedzeniu oraz czasie poświęconym na odpoczynek. Zwykle słyszymy tylko: trenuj ciężko i jedz odpowiednio. W przypadku panów budujących mięśnie przyjęło się, że trzeba wrzucać w siebie mnóstwo jedzenia. A na redukcji głodzić się i katować sesjami cardio.

Dieta – co myślisz a jakie są fakty?

jedzenie
źródło: https://www.pinterest.com/pin/208784132701556464/

Słowo dieta odnosi się do stylu odżywiania. Jedząc w lokalach fast food, u mamy, w firmowej stołówce czy gotując sobie samemu masz dietę. Nie trzeba uprawiać sportu by mieć dietę. Chodzi o to by odżywiać się zdrowo i wartościowo. A raz na jakiś czas pozwolić sobie na odstępstwa od zdrowego żywienia podjadając to co nam smakuje. Oczywiście nie trzeba tego robić jeżeli nie czujecie takiej potrzeby. Ludzie błędnie odbierają zalecenia dietetyków i rady trenerów. Jedzenie równa się zdrowie i życie. Powiedzenie jesteś tym co jesz również ma znaczenie. Spożywając niezdrową żywność będziecie bardziej podatni na choroby, wasza cera będzie w gorszym stanie a organy wewnętrzne staną się przeciążone. Odwrotnie jest przy wartościowych składnikach dań. Osoba trenująca każdy sport potrzebuje witamin i minerałów z warzyw i owoców. Białka z nabiału, mięsa, jajek czy nawet warzyw. Weganie nie jedząc niczego pochodzenia zwierzęcego radzą sobie z uzupełnianiem proteiny poprzez jedzenie warzyw takich jak fasola oraz orzechów i nasion. Te ostatnie mają naprawdę sporo wartościowych składników odżywczych. Zbilansowanie swojej diety jest rzeczą prostą. Trudność może sprawić jedynie dostosowanie porcji. Najlepszym sposobem jest stały podział na 3-4 posiłki dziennie o podobnych gabarytach.

Suplementy ważniejsze niż myślałeś

Odżywki
źródło: https://www.pinterest.com/pin/420805158905848301/

W związku z wątpliwą jakością wielu tanich produktów spożywczych suplementy witaminowe i mineralne stają się niezbędne. Ale jak to niezbędne skoro ja ich nie stosuję i jakoś żyję? Tak może powiedzieć do drugi człowiek. Działanie witamin i minerałów opiera się przede wszystkim o wspomaganie układu odpornościowego. Dzięki niemu nie chorujemy. Nie mówię tylko o przeziębieniu, grypie czy kaszlu. Chodzi o choroby takie jak próchnica, zapalenie tkanki miękkiej, bóle stawów, głowy i setki innych przypadłości, na które cierpią dorośli i młodzież. W diecie każdego dorosłego człowieka nie powinno zabraknąć witaminy C, suplementów z witaminami z grupy B oraz pełnej gamy minerałów. Aktywne sportowo osoby oprócz tego powinny zażywać witaminę B12, wspomagać się magnezem i cynkiem oraz w okresie jesienno-zimowym witaminą D3 i K2. Wierzcie mi lub nie, ale niejednokrotnie regularna suplementacja witaminami jest o wiele tańsza niż 1-2 tygodniowy cykl leczenia choroby w domu.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj!)
Loading...

Cześć, nazywam się Żaneta Jasina. Od 2013 piszę bloga jak zdrowo się odżywiać. Na blogu znajdziesz dziesiątki porad dotyczących zdrowego trybu życia. Oprócz zdrowego odżywiania interesuje się modą i bookscrapingiem. Moje motto: Zdrowo jedz, pij i żyj.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.