jak przetrwać detoks sokowy

Detoks przy pomocy serii soczków jest dziś bardzo popularny. Nie tylko dlatego, że pozwala oczyścić organizm z toksyn, ale także dlatego, że pomaga zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Poprawia wygląd skóry i sprawia, że ogólnie czujemy się lepiej. Aczkolwiek sam przebieg takiego detoksu nie zawsze bywa łatwy i przyjemny. Po miesiącach lub latach niezdrowego stylu życia, podczas kuracji może dopaść nas tzw. kryzys ozdrowieńczy, objawiający się między innymi bólami głowy, uczuciem głodu, rozdrażnieniem. Co więc zrobić, aby sprawnie przejść detoks sokowy? Read More

odporność organizmu

Lada moment i nastanie pogoda, która będzie sprzyjać łapaniu wirusów i bakterii. Wszyscy wkoło będą kaszleć i kichać. Jeśli w porę nie zadbamy o nasz układ odpornościowy, wówczas i nas dopadnie choróbsko. Tylko sprawny i silny układ immunologiczny ochroni nasz organizm przed chorobami sezonowymi. Co zatem zrobić, aby odpowiednio się przygotować i sprawić, by układ odpornościowy działał jak należy i chronił nas jak należy? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, wystarczy przestrzegać 10 podstawowych zasad! Read More

produkty z ujemnymi kaloriami

Jeść i chudnąć? Marzenie każdego z nas. Teraz jest to możliwe! Wszystko za sprawą diety ujemnych kalorii. Choć słowo dieta nie do końca jest tu właściwe. Ujemne kalorie to bardziej sposób odżywiania się niż kolejna dieta. Na czym to wszystko polega i z czym to się je?

Ujemne kalorie – co to takiego?

Pojęcie ujemnych kalorii to oczywiście przenośnia. Chodzi o to, że niektóre produkty żywnościowe posiadają mniej kalorii niż nasz organizm zużywa energii na ich strawienie i przyswojenie. Produkty wywołujące tzw. efekt „ujemnych kalorii” to takie, które dostarczają nam energii i wartości odżywczych, a jednocześnie chronią nas przed nadwagą. Read More

jak pokonać jesienne zmęczenie

Czas pożegnać się z latem i beztroskim czasem. Czas wrócić do rzeczywistości. Za chwilę dni będą stawać się coraz krótsze i… coraz zimniejsze. Brak słońca będzie powodować senność i zmęczenie. Jesienią chce nam się mniej niż latem. Często zapominamy o istnieniu bardzo prostych i miłych dla naszego organizmu rzeczach, które powodują wydzielanie serotoniny, dzięki której dobrze się czujemy i mamy świetny nastrój. Co robić, aby pozbyć się jesiennego zmęczenia i żeby chciało nam się bardziej? Oto trzy sprawdzone sposoby: Read More

dlaczego warto pić wino

Ktoś nas zachęca do picia wina zamiast biegania na siłownię. Kto taki? Niejacy badacze z kanadyjskiego Uniwersytetu Alberta. Odkryli oni bowiem, że w czerwonym winie znajduje się związek zwany resweratol, który poprawia pracę mięśni, serca i kości! Co więcej – ci sami badacze wykazali, że działa to tak samo dobrze, jakbyście poszli na siłownię! Po co zatem kupować karnet, jak można zakupić butelkę wina i odnieść takie same korzyści 😉 Oczywiście żart. Może i wino zapewnia te same korzyści, co dobry trening. Jest tylko jedno „ale”. Pomyślcie sobie, co by się stało, gdybyśmy po wino sięgali tak często, jak zwykliśmy biegać na siłownię? No więc właśnie! Read More

Mówi się, że owoce suszone to zdrowa i wartościowa przekąska. Mówi się, że suszone owoce to świetna alternatywa dla słodyczy. Ale czy na pewno wszystkie rodzaje suszonych owoców są takie zdrowie, jak się o nich mówi? Niestety nie! Zazwyczaj te, które kuszą nas pięknym wyglądem poza toną cukru i siarki nie mają nic innego do zaoferowania. Z reguły te brzydkie, czarne i pomarszczone są tą zdrowszą opcją. Które owoce suszone jeść, a których unikać? Read More

czego nie jeść przed bieganiem

Bieganie to sport, który staje się coraz bardziej popularny i zyskuje coraz więcej zwolenników. Szczególnie w dużych miastach, jak np. Warszawa widać wyraźnie, jak dużo osób biega. Bieganie daje świetne efekty. Nie tylko pomaga schudnąć i wysmuklić sylwetkę, ale także poprawia kondycję i wydolność organizmu, uczy samodyscypliny, kształtuje charakter. Biegać może każdy, kto nie ma większych problemów zdrowotnych. To chyba jeden z tańszych sportów. Poza butami, w które warto zainwestować nie liczy się cała reszta. Możesz biegać w dresach lub legginsach, bluzie, podkoszulku lub wyciągniętym t-shircie. To nie ma znaczenia. Poza butami, bardzo ważny jest jadłospis biegacza. To, co jemy przed treningiem ma wpływ na jakość biegania. Czego nie kłaść na talerz przed bieganiem? Read More

Jedzenie przed snem? Wykluczone, zwłaszcza jeśli chcemy pozostać piękni i szczupli. Nie jest tajemnicą, że najadanie się przed snem niesie za sobą kiepskie konsekwencje. Nasz metabolizm bardzo zwalnia, w efekcie czego tłuszcz hula jak oszalały. Nadprogramowe kilogramy są widoczne szybciej niż byśmy tego chcieli. Jeśli nie chcemy nadwyrężać naszego układu pokarmowego, powinniśmy jeść 2-3 godziny przed pójściem spać. O ile przegryzienie marchewki czy ogórka nie będzie jakąś większą tragedią, o tyle zjedzenie niektórych produktów może nią być. Czego szczególnie unikać wieczorową porą? Read More

obniżona odporność u dziecka

żródło: www.hartujmisie.pl

Obniżona odporność u dziecka powoduje, że maluch szybciej zapada na różne choroby. Jest również podatny na działanie bakterii czy wirusów. Tak naprawdę dziecko może chorować częściej do 6 roku życia. Normą jest, że co drugi przedszkolak choruje nawet do 10 razy w ciągu roku. Dzięki temu uodparnia się na przyszłość. Nie warto zatem zbyt pochopnie podawać maluchowi antybiotyków. Lepiej zawsze pozwolić młodemu organizmowi na samodzielną walkę z infekcją. A co jeśli dziecko choruje wyjątkowo często po ukończonym 6 roku życia, kiedy to chorować tak często nie powinno? Wówczas należy znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy i jeśli lekarz uzna to za konieczne – rozpocząć odpowiednie leczenie. Read More

sałatka z soczewicą i granatem

Macie ochotę na sałatkę? A co powiecie na zdrowe „co nie co” z owocem granatu w roli głównej? Będzie lekko i przyjemnie, a na pewno będzie bardzo smacznie. Na ciepłe dni takie sałatki są strzałem w dziesiątkę. Stanowią idealną alternatywę dla gorących posiłków, na które nie zawsze mamy ochotę w letnie popołudnia lub wieczory. Aby sałatka była jeszcze bardziej pożywna, dodamy do niej soczewicę – świetnie źródło łatwo przyswajalnego białka, a także ważnego dla serca potasu oraz niezbędnego kobietom w ciąży kwasu foliowego. Do dzieła! Read More